Klosterliv...

Min dotter har gått i kloster!! Nåja, hon har inga planer på att bli novis eller nunna(hoppas jag!!) och i såfall är hon på fel kloster, som i det här fallet innefattar ett BRÖDRAskap!! :o) Hon har nämligen åkt till Taizé-klostret i Frankrike med sin konfa-grupp och ska vara där i en vecka.. Hon är med i en studiegrupp oxå som består av henne, två andra tjejer från hennes konfa-grupp, tre tyskar och två lettländare samt en norsk studieledare.. I dessa grupper ska det diskuteras olika andliga saker under veckan och diskussionerna sker på engelska.. Toppenbra sätt att få igång sin talande engelska, jag menar, i jämförelse med att sitta i sitt klassrum och traggla på!

Mässor hålls tre gånger per dag i kyrkan och ni kan tänka er vilken känsla det måste vara när sextusen människor sjunger eller tänder ljus tillsammans. Man behöver nog inte ens ha en "tro" för att uppleva en speciell gemenskap då!

Jag är såå avundsjuk. Tänk att få åka dit och göra sin egen "inre resa" på det speciella meditativa sätt som gjort Taizé känt över världen!

Kommentarer
Postat av: Lotta Gillberg

Jag har läst om det där klostret. Vi kan väl åka dit på eget konfaläger? Tantläger?

2008-08-13 @ 19:08:07
Postat av: anjocapi

Absolut! Nästa sommar?? Är på gång med ett inlägg om Taizé så du får kika in igen... Kram!

2008-08-15 @ 16:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0