Korsordsfantast...

Något som jag tillbringat många timmar med i sommar är korsord.. Jag har löst morgonkryss, helgkryss, kändiskryss, musikkryss, rebuskryss... ibland har jag löst hela krysset och ibland har jag haft totalt hjärnsläpp att jag knappt klarat ett juniorkryss :o) Men lyckan har varit stor när jag klarat ett Mästarkryss.. Att lösa korsord är roligt, utmanande och allmänbildande.. Man upptäcker oxå att ord kan BETONAS på olika sätt.. Komage på tre bokstäver... hm, vid fel betoning blir det samma ändelse som fromage(sje-ljud).. Eller ryssja på två bokstäver.. det kan bli helt fel med sje-ljud!! :o) Men hur det än blir så tycker jag att det är ett utmärkt tidsfördriv..


Kryssa lugnt!

Kommentarer
Postat av: Ting

Allers korsord är bäst!

Storkorset, 5 ugglor är roligast!

Rebuskrysset också.

2008-08-07 @ 17:52:28
URL: http://tingeling579.blogspot.com/
Postat av: Anjocapi

Håller med, men det är inte alltid jag fixar de där 5 ugglorna, men jag kämpar på och "plötsligt händer det" som de säger i Trissreklamen. :o)

2008-08-07 @ 20:30:48
Postat av: matilda

hehe, ja jag kan tänka mig att de kommer bli så sen xD jag är riktigt riktigt dålig på korsord, kan kanske ett ord sen kommer ja inte längre.

2008-08-09 @ 13:27:04
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0