Mångkulturella logikamrater...

Min vistelse på Bed&Hostel på Rehnsgatan 22 var en angenäm upplevelse. Delade rum med en grekiska och två tyskor; väldigt trevliga tjejer allihopa.. Den grekiska tjejen hade flyttat hit för att läsa ett mastersprogram i arkeologi och intervjuade mig kring en massa saker, bl a VINTERN som hon hört så mycket om.. Hur kallt kunde det egentligen bli?  10 minusgrader???? :o) Men det är klart, om det är -2 när det är som kallast i Grekland, så låter nog -10 som rena istiden!! Vågade nästan inte berätta hur kallt det faktiskt kunde bli här..

De tyska tjejerna var på semester tillsammans. De klagade lite över vädret och jag sa bara "Welcome to Sweden!!!" :o)

Vandrarhemmet i sig var kanonfint.. rent och fräsch.. och billigt!! Kommer definitivt att återkomma..

Men jag ska inte sticka under stol med att det var rätt härligt att dagen efter "byta upp sig" till ett rum med toa, dusch, tv och en härlig säng med fluffigt täcke och ännu fluffigare kuddar!! :o)


Kommentarer
Postat av: malin

Mmmmm...så najs. Kul att även vandrarhemmet var till belåtenhet.Hoppas konferensen innehöll ngt matnyttigt. Kramar

2008-08-30 @ 17:07:47
Postat av: anjocapi

Jodå, men lite "blekt" värdskap i år!! Adressmissar, inga grupprum, "dötid" som kunnat användas till verksamhetsfrågor.. Men i övr kanonbra..

2008-08-30 @ 18:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0