Fyrverkerier...

... är av ondo när de skjuts upp på andra dagar än på nyårsafton!!! Jag blev så heligt förbannad när jag var ute med hunden ikväll.. Jamen, självklart är det några jä*la föräldrar som låtit sina förgrymmade ungar leka med tändstickor!! Och raketer!! (ja, det var killar i åldern 10-12)

Hur svårt kan det vara att hålla inne med dessa "leksaker" till nyårsafton?? För det är inte kul att vara hund (eller hundägare) just nu.. Hundar som lägger svansen mellan benen av förskräckelse, hundar som kryper under sängar av rädsla, hundar som bara skakar av skräck!

Det är tur att min hund inte blir rädd. Hon blir istället ungefär lika förbannad som jag av alla raketer! Men det betyder inte att hon mår bra.. Nä, hon hyperventilerar nästan av ilska, skäller och springer hit och dit både inom- och utomhus. Att få henne att kissa är oftast inga problem, men.. att hon, mellan raketavfyrningarna, ska hinna komma ner i varv för att göra nr 2; det är nästan omöjligt!  *suckar tungt*

Ett år var det så många som brände upp massor av pengar i form av raketer.. Det kändes som om jag var i en krigszon och krutröken låg som ett täcke över hustaken! Det var riktigt otäckt faktiskt och flera av barnen som var med började gråta och ville gå in.. det ville jag med!!

Tänk om alla skickade upp en asiatisk lykta istället..
Så vackert och stillsamt det skulle vara!!

Bild lånad av Khom Loy

Kommentarer
Postat av: Ajlin

I Örnsköldsvik där jag bodde i fyra år var himlen full av de där fantastiska lyktorna på nyårsafton. Underbart!

2008-12-28 @ 17:17:40
URL: http://ajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0