Svenska hjältar...

Jag hade laddat med näsdukar för jag misstänkte att de skulle behövas.

Ett barn skulle beskriva vad en Hjälte var. Han sa: "Om en katt har ramlat upp i ett träd så kommer någon och räddar den!!" 
Ungen var ju för läcker.. ramlat upp i trädet!!!?! Hihi..

Jag vet hur tung en sovande unge på 20 kg är så jag fattar inte att 11-åriga Adam(nu 13) klarade att få upp en medvetslös, fullvuxen man ur sjön!! Imponerande!!

Christoffer!! Såg ni hans ögon? De bara lyste av livsglädje och framåtanda.. F-n att ens tänka på att försöka ta sig till OS hade varit jordens bedrift, men att komma 4:a i OS-finalen, ja det är liksom fucking overkligt!!

Barbro Jönsson sa något väldigt intressant  och skitviktigt: Om någon beter sig fel t ex på bussen och en människa ställer sig upp för att säga ifrån, kom ihåg att ställa dig upp bakom honom eller henne.
Barbro är en tuff brud i åklagarförpackning..

När Tobias skulle hyllas så stals strålkastarljuset av just den lilla kille som Tobias räddat livet på.. Vilken charmör han var, lillgrabben! Och vilken modig man Tobias var! Han riskerade ju verkligen sitt eget liv.

Coola Anders som tog ett ju-jutsugrepp om inbrottstjuven, höll fast honom i tjugo minuter och dessutom säger till tjuven: "jag har varit svensk mästare i ju-jutsu så det är ingen idé att du försöker något!" Jeez, tur att tjuven inte fick tag på de där enorma knivarna som han hade i sin ryggsäck!

Sedan kom Therese och berättade om sitt liv och sitt skötebarn Maskrosbarn. Att ha en sådan uppväxt och trots detta kunna vända det till något positivt; det är värt all uppmuntran. Det är alltför många barn som lever med missbrukande föräldrar och kunskap är viktigt! Så håll dina ögon öppna nu under jul- och nyårshelgen, kanske kan du vara en fristad för ett barn vars föräldrar super till då.

Ja, vad ska man säga om doktor Carl-Axel? Vilket engagemang, vilken osjälviskhet och vilken skillnad hans gärning gjort. Speciellt viktig var hans kunskap som kirurg men också hans kamp emot kvinnlig könsstympning. Jag hoppas att någon tar vid och fortsätter med samma engagemang den dag då Carl-Axel inte finns mer.

Summa summarum, otroliga Svenska hjältar på TV och sjutton tårfyllda näsdukar i sopkorgen! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg S.H och tårarna flödar. Jag har vetat om Christoffer L olycka sedan dagen efter den hände och att se honom där gjorde mig så rörd. Fantastiskt, men givetvis så kom det tårar på de andra också...

2008-12-14 @ 23:22:03
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad har jag missat, svenska hjältar när har det gått? Fasiken, har i huset börjar jag aldrig att kolla tv före 23 så allt som går före det missar jag oftast!!!

Skrattade åt din kommentar i min blogg, du vet här i Happis kan vi det där med grannfejder :) Kanske detta blir ett nytt sätt att reta grannarna till vansinne, hehe

2008-12-15 @ 20:16:45
URL: http://wiccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0