Mamma Mia, vilken film!!

I tisdags såg jag årets bästa feel-good-movie med några vänner.. Jag blev helt förälskad i filmen.. Har alltid tyckt att Meryl Streep är en fantastisk skådespelerska och i den här filmen var hon definitivt i sitt esse... Hon kan ju spela fruktansvärt trött, tärd och lite icke-vacker(för att vara snäll) till att bli en riktigt het snygging.. Hela spektrat, liksom.. O hennes "pipa" var ju klart godkänd!! Tycker oxå att det var coolt av killarna att sjunga själv; hela filmen blev mer "riktig" då.. Att se James Bond i en sådan här roll var ju rätt häftigt! :o)

O nog blev det många flashbacks för min del.. tonårsminnen om när jag och min kompis P stod framför spegeln med hopprep i handen och sjöng för fulla muggar.. Jag var alltid Annifrid och P var Agneta..(jag brunett och hon blond!!) Tyvärr fick vi aldrig några grabbar att spela med som Björn och Benny :o)



Rätt coolt att skriva manus EFTER musiken; det brukar ju vara tvärtom!! Tänka sig att ABBAs musik håller än!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag håller absolut med! Jag blev så himla glad av filmen. Hade dessutom inga förväntningar innan så den blev bara så himla lyckad!

Hoppas du hade det bra i Turkiet!

Kanske ses vi på torget imorgonkväll. Min bror ska bl a spela(eller DJ:a) där.

KRAMAR!!

2008-07-31 @ 19:07:40
Postat av: Gun-Britt

Ja, jag säger också...VILKEN FILM!!!! Såg filmen i Kallinge tillsammans med dottern i en fullsatt biosalong. Jag njöt av hela filmen och småsjöng tyst för mej själv i mörkret. Förundrades över Meryl Streeps röst, helt fantastiskt. En sak är säker...när dvd:n släpps så är jag nog en av de första som kommer att köpa den.

Vi hörs..

kram

2008-07-31 @ 22:36:17
Postat av: anjocapi

Jag köpte cd:n med filmmusiken direkt jag såg den och har spelat den gång på gång härhemma.. Filmen köps in så fort den släpps på DVD!!

2008-08-01 @ 12:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0