Fakir.. vem.. jag??? Inte då...

För ungefär 1,5 år sedan hittade jag ett otroligt vasst hjälpmedel mot mitt nackonda! En s k spikmatta.. Det är inte direkt några 4-tumsspik men närapå.. :o) Piggarna är hårda och vassa som f-n.. Hade läst på hemsidan (www.spikmattan.se) att folk sov på den.. Moooahahahaha.. är de inte kloka, tänkte jag, när jag för första gången lade mig på den.. Jesus, vilken smärta! Ok, det var ett dumt ordval.. Jesus hade ju spikar GENOM händerna, så vad klagar JAG för??!!

Men i allafall, när jag uthärdat 2-3 gånger á 10 min/gång så insåg jag det braiga med den.. Först bultar det i ryggen, sen kickar endorfinerna igång och man blir jättevarm OCH sömnig!! Det är säkert, den 4:e gången jag låg på den så kom min man upp och väckte mig en hel timme senare!! :o)

Jag kände mig så mycket bättre och min massör påtalade oxå förbättringen i min rygg och nacke. Svullnaden var helt försvunnen och min högra axel var  i jämhöjd med den vänstra(den brukade hänga ganska ordentligt pga svullnaden mellan nacken och axeln). Tidigare låg jag på spikarna varje dag, men numera räcker det med en gång varannan vecka.

Så här ser jag ut efter en dust med spikarna:
Spikmönster på rygg

"Picka, picka, picka och skjuts in i ugnen" :o)



Kommentarer
Postat av: Maria

Wow! Hade inte en aning om att man kunde bli en amatör fakir! Coolt.

2008-11-07 @ 08:13:48
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0