Pyssel.... och pengar som riktigt rinner mellan fingrarna...

Jag gillar att pyssla.. gillar att göra kort med egenhändigt plockade, torkade växter och decoupage-lim.. Men idag kom jag på att jag skulle göra några bokmärken av mina egna foton och en laminatmaskin som jag lånat från jobbet.. Det var ett himla kul pyssel, måste jag säga..  Så här blev resultatet:



Mina favoritbilder av frostkantade växter!



Idag har jag besökt Polisen!! Måste ju fixa ett pass till dottern.. Min andra tjej åker till Frankrike i augusti, men hennes pass fixade vi strax före midsommar.. Inte är det billigt att lämna landet!! 400 spänn för varje pass (tur att jag fick ett via jobbet 2005!!), svindyra vaccinationssprutor som visst ska tas i TRE omgångar á 470:-/spruta!!! (liiiite billigare för tjejerna = 360:-) och reseförsäkring, solskyddsmedel, nässpray, vätskeersättningspiller och "kass i magen-"piller!! När jag införskaffat allt detta nu så inser jag att vi egentligen inte har råd att åka någonstans alls!! Hehehe...

Vi har i allafall bestämt att vi ska starta vår vecka i Turkiet med ett besök på en Hamam, turkiskt bad!! Där blir man visst upphettad, uppskrubbad och inoljad enligt löpande-band-principen! :o) Vet att det kommer att vara ooootroligt varmt därnere i juli, men som vädret är just nu så längtar jag efter värme.. Här känns det nästan som höst ute.. :o(

Kommentarer
Postat av: maria

Vilka fina bilder :-)

Må så gott !

2008-06-25 @ 18:09:14
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: anjocapi

Tack så mycket! Tycker om att fota, som du kanske förstår.. :o)

2008-06-25 @ 18:45:45
Postat av: Anna

Gud vad fina bokmärken, du har verkligen fina foton. Jag gillar oxå att fota men jag får aldrig så fina bilder som du, har inte riktigt öga för det. Utan det blir såna tråkiga, platta bilder du vet. Älskar att hålla på i photoshopen med bilder och skulle vilja hålla på med mina egna så jag har tänkt ta fotkurs nångång.



Jag skrev en midsommar hälsning till dig, svarade på den du skickade runt. Men då fick jag mail utav en av dina kompisar om att det hamnat hos henne!? Fattar inte hur jag lyckades med det när jag tröck svara??



Hoppas att allt e bra med dig. Ska svara på ditt mail när saker och ting börjar varva ner här hemma. Det lät ju jätte intressant med din "granne" Har bara haft fullt upp, jobbar utav bara den och sen ska man hinna med allt möjligt på ledig tid med.... som inte hinns merän till hälften.



Ha det gott och kram på dig

2008-06-26 @ 00:22:27
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Malin

Heja Turkiet.

Heja Pia som far:)

Puss

2008-06-26 @ 13:11:36
Postat av: anjocapi

Tack Anna för dina goa ord!

Jo grannen sa att det kommit svar till henne, förmodligen tryckte du "svara alla" :o) Hör av dig när du har tid och lust.. det ska inte tillhöra "måste"-kategorin att skriva mail!! Kram!

2008-06-26 @ 15:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0