Skärpning...

Hej och hå, vad dagarna gå!! Istället för inlägg här har jag gjort utlägg i affärer.. Nu är det skolavslutningsdax och självklart(?) måste tjejerna ha nya kläder.. Det blev klänningar med fina mönster på... Men det gjorde att ex antal vita kläder OXÅ måste införskaffas!! För det kan ju inte gärna synas dödskallar genom den vita (och uppenbarligen väldigt tunna!!) konfirmationskåpan! Puh.. det känns som om pengarna rinner genom fingrarna på en!! :o)

Jag har minsann fått jord under naglarna under dessa sköna lediga dagar(hela fyra stycken på raken!).. Vår trädgård är inte många kvadratmeter stor och jag är en sådan som gillar träd och buskar(de sköter sig själva)..

Men i ett av hörnen inbillar jag mig att jag ska ha en rabatt.. Där har mest vuxit ogräs tillsammans med gräslök och humle plus en blomma som jag inte har en aaaaning om vad den heter.. Den blir i allafall jättefin lite senare på sommaren :o)

Nu fick jag då för mig att jag skulle reda upp situationen i dylika rabatt.. Köpte några marktäckare (herregud, fråga mig inte vad de heter, men söta vita små blommor var det på dem i allafall) som jag grävde ner.. Jo, och en Margurite(ni skulle se min stolta min över att jag kunde namnet, däremot vet jag inte om stavningen blev rätt!!) fick plats där oxå..  Tyvärr så har jag ju bara skjutit problemet framåt ett år eftersom  växterna inte är perenna (wow, vad jag kan ibland!!).. Men... det är låååångt till nästa sommar! Hehe..

Riktigt upprörd blev jag oxå häromkvällen när jag såg nyheterna! Gå in på youtube.com och sök på Hit and run Hartford. (skulle ha länkat den till bloggen men så långt har jag inte avancerat än!) En äldre man blir påkörd och ingen, absolut INGEN gör något.. ja, förutom att  en person filmar den stackars mannen med mobilkameran.. Kunde människan inte använt sin jäv..a mobil till att ringa efter ambulans??? Det är så upprörande.. Hur känslokall börjar människan bli om det enda den tänker på är att få några coola bilder på mobilen?? Det var samma sak med ett klipp där en stackars tonårsflicka stenas. Troligen till döds eftersom jag har svårt att tro att man kan överleva att stora gatstenar kastas på ens huvud.. Karlar stod runt henne och hejade på, samtidigt som de filmade allt med sina mobiler.. För mig är detta ondska!Jag mår fysiskt illa av se sådant då man inser att "det händer på riktigt, det är ingen film"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0