Var god dröj...

Min bloggvän Wiccan hamnade i en telefonkö.. en låååång kö, hon började nämligen på plats 78!! Det är ju inte klokt!! Det fick mig att börja fundera och här nedan ser ni mina tankar kring detta irriterande "fenomen"!

Det mest värdelösa med telefonköer är när de säger "det är många som ringer nu...".. I helskotta heller, DET ÄR FÖR FÅ SOM SVARAR!! Varför ska jag sitta och betala för väntetiden när det egentligen är de som de borde anställa mer folk för att svara?? Det nästmest värdelösa är den dåliga musiken de spelar under tiden man väntar..  Kan de inte slänga på Radio Rix istället! :o)

Då kan jag ändå tycka att hälsocentralerna har ett aaaningen bättre system med "vi ringer tillbaka till dig kl....." Då slipper man i allafall få kramp i armen, illrött öra och slipper harkla sig varje gång man tror "nu svarar någon" när det istället är den där hemska rösten som ständigt återkommer och som säger "det blir strax din tur, du har nummer 7 i kön"...

Eller så ringer man till en myndighet och får lov att använda HELA knappsatsen på telefonen för att komma fram till en livs levande människa! "Tryck 1 för att beställa blanketter, tryck 2 för anmälan, tryck 3 .... osv" Först när man lyssnat färdigt på instruktionen "tryck 8" så får man veta att om man trycker 9 så kan man få kontakt med en telefonist"!!!! Herregud, kan de inte ha den instruktionen i början i stället!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skrattar åt din irritation, men du ska tro jag var irriterad när jag satt där i min kö! Alltså jag begriper inte heller varför man ska måsta hålla på att prata med en mekansik röst i hundra år för att sen gå över till knapp tryckningar och ändå kom jag inte till det jag ville! Först var det

Vad gäller ditt ärende? För Mobil säg mobil, för fast telefoni säg fast, för övriga frågor säg annat och bla bla... men du kan oxå säga bredbands telefoni eller fiberopitk. Det där svarade jag på hit och dit SEN säger hon:

Du ska nu få knappa dig fram.... För faktura frågor tryck 1, för innehållet i din senaste faktura tryck 2 och bla bla. För att upptäcka på slutet att jag skulle svarat annat på den första frågan för att komma till en livs levande människa!!! Jag höll på att bli galen på det hela. Inte udra på att folk inte ids ringa och gnälla om man har problem. Jag fick inte svar på det jag ville och skulle msåta ringa en gång till men det drar jag mig verkligen för!!



Men jag hann ju surfa och tänka igenom livet en stund :)

2008-06-26 @ 00:17:09
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: anjocapi

Ja herregud!! Men jag tror att det är såå uträknat, precis som du säger, ingen ids sitta ut tiden eller ringa igen för att hamna med ett tvåsiffrigt nummer.. Det gäller att andas in och ut och räkna minst lika långt som kön är!!! Haha.. Kram på dig!

2008-06-26 @ 15:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0