Affirmationer...

Har ni hört talas om affirmationer? Det är när man säger positiva saker för sig själv.. T ex "jag är lycklig", "Jag älskar mig själv", "Mitt liv är fulländat"... Säger man detta till sig själv tillräckligt ofta så tror hjärnan att det är så och livet blir på det sättet.. Hm... jag har sagt till mig själv att "jag är en 36:a" i flera månader... men kommer fortfarande bara i jeans i storlek 42/44!! Fattar inte vad jag gör för fel!!! Dessutom har folk börjat titta lite konstigt på mig, så en rekommendation är att säga affirmationerna TYST för sig själv!!! :o)

Skämt åsido, jag har faktiskt märkt att om jag i tanken trycker "eject" och tar ut det negativa "band" som så gärna spelas upp i mitt huvud och ersätter det med ett "band" med positivare tankar, så händer det saker.. Plötsligt kan jag se på mig själv och hitta saker som faktiskt är bra med mig och jag känner mig lyckligare.. Men, när jag märker att jag mår bättre, så har jag en tendens att sluta med affirmationerna och, vips, är jag tillbaka i det mer negativa.. Så det gäller att fortsätta tänka goda saker om sig själv och sitt liv.

Nedanstående tänkvärda rader är hämtade från en kollegas anslagstavla.. Så här löd texten:
"Detta är Jag och Jag är underbar!
För Gud gör inte skräp!"

Så mina vänner därute, be positive!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0