Egen loppis...

I morgon är det dags för försäljning av det som framkommit ur den egna rensningen(se inlägget Uppmaning så förstår ni).. En del av temat blir tydligen fotboll, upptäckte jag.. Då dottern lagt av med sporten så finns här ett antal fotbollsskor(varav ett par är signerade av världens bästa kvinnliga fotbollsspelare; Marta), benskydd och en idoltröja från UIK..

Men sedan finns det en hockeyhjälm(hm, vem vill köpa den i den här värmen... eller kanske tränar de på isladan under sommaren???), några jackor, smycken, två lampor, roliga spel und zu weiter(eller hur det nu stavas...)..

Sedan har jag, med sorg, insett att jag måste göra mig av med mina vackra handvirkade överkast! Suck!
Men linneskåpen är fyllda och numera samlar jag både sänglinnen och handdukar till mina tjejer.. Ni vet, så jag kan kasta ut dem vid 18 med förvissning om att de åtminstone kan bädda rent sina sängar och hålla sin hygien :o)
I morgon kan bli en dag med "tre önskningar i en" - jag blir av med grejer, köparen hittar något den inte visste att den behövde(!) och Röda Korset får troligen en hel del, även om försäljningen går bra. Kanske kan jag fixa en snygg "bränna" oxå, då SMHI minsann lovat finväder!

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0