Abort...

Jag blir riktigt, riktigt upprörd när jag stöter på åsikten "en abort är aldrig godtagbar". Vad menar de egentligen?

Menar de att en kvinna ska behöva föda ett barn som blivit till vid en våldtäkt?
Menar de att ett barn ska föda ett barn där fadern är pedofil?
Menar de att en dotter ska behöva föda sin pappas son eller dotter tillika sin egen syster eller bror?

Det handlar inte bara om att föda ett barn; det handlar om att gå och bära på det i 40 veckor först! Vilket trauma!

Samtidigt så måste alla ta sitt ansvar när det gäller att förhindra oönskade graviditeter. Det utförs väldigt många aborter per år och alla har inte råkat ut för ovanstående exempel där man inte har någon valmöjlighet överhuvudtaget.

Jag vet att det naturligtvis finns andra omständigheter som gör att en kvinna väljer att göra abort. Jag tänker inte döma någon för jag har inte "gått i dennes skor".. jag tror inte heller att deras beslut är lättsamt taget på en fikarast.

Själv har jag aldrig hamnat i den situationen att det krävdes av mig att göra ett sådant val; behålla barnet eller göra abort!
Det är jag otroligt tacksam över!

Men jag har arbetat på en Kvinnoklinik och där fanns det en handfull "patienter" som återkom med jämna mellanrum för att få utfört en abort. Då blir man riktigt förbannad faktiskt.. och har lust att skrika "Köp kondomer, för f-n eller låt bli att knu--a runt"!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo, det finns ju faktiskt skydd. Man undrar hur en del tänker...

2008-11-02 @ 20:49:07
URL: http://dreamsalive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0