Blondinbella...

Roade mig, nej det är ju fel ord för jag hittade egentligen inget som roade mig.. på Blondinbellas blogg. Jag blev nog mer förundrad över hur hennes blogg kunnat bli så stor... Kanske är det en önskan om flärd, kläder och fester som drar läsare..

I ett inlägg skrev hon tre (3) rader om att hon är hungrig och uttråkad av allt pluggande så nu skulle hon ut och äta med en barndomskompis. Naturligtvis fanns det två bilder på henne i kvällens outfit, den lilla svarta..

Inget ont om inlägget i sig(ibland har jag ju själv inte så mycket mer substans i mina inlägg!)utan det märkliga är att hon för detta inlägg hade fått 155 kommentarer!! Och om dessa kommentarer inte ger henne en ego-boost så vet jag inte vad som gör det! "Åh, så fin du är!", "Nämen, åh så mysigt att äta ute", "Åh, du är ju bara för snygg" osv.

Jag ska inte sticka under stol med att jag, som de flesta bloggare, vill ha många läsare, absolut är det så! Men det jag önskar läsa i kommentarerna till mina inlägg är något som läsaren berättar om sig själv och sitt liv. Att jag genom mitt inlägg kunnat framkalla ett minne eller idé hos denna och få "höra" om det.

Jag tror att jag skulle få panik om jag plötsligt hade hundra kommentarer när jag loggade in!!! För jag vill ju gå in på varje kommentators blogg och kika, speciellt om det är någon okänd som kommenterat mitt inlägg!
Hur f-n skulle man orka det?

För all del, ni får gärna fortsätta att säga att jag plåtat fina bilder(det blir jag ju jätteglad för!!) eller att jag lockat er till skratt.. Men främst vill jag höra er personliga reflektion på mitt inlägg..

Och ibland räcker det med bara en glad gubbe, t ex för er som är inne och smygläser(!) men som inte lämnar något avtryck utan jag bara "ser" er i min statistik!! :o)

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis som du säger är de ju de personliga kommentarerna man vill åt, där det känns som om man lär känna en annan människa och deras person.



Jag tycker att du verkar vara en mycket omtänksam, sympatisk, rolig person. Skulle var intressant att få veta mer om dig. Men det får jag ju iofs genom att läsa vidare på din blogg...



Kram från en ovanligt "relaxad" Anna

2008-11-22 @ 20:16:21
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anders

Åh, så fin du är!", "Nämen, åh så mysigt att äta ute", "Åh, du är ju bara för snygg". Du tar dessutom fina bilder. :-)

:o)



Men för att vara lite allvarligare - så är din blogg faktiskt kvalitet.

Det var roligt att läsa inläggen. Så jag kommer tillbaka.



2008-11-22 @ 20:17:18
URL: http://www.arhammar.se/blog
Postat av: Dagens Eko

Jag har samma reflektion som du. För många av hennes inlägg är så noll och intetsägande, men får ändå så många kommentarer. Men vad är det för kommentarer hon får suck

Jag retar mig på att när "okända" kommenterar i min blogg som "snygg blogg" eller " vad ska du göra idag" när jag helt klart och tydligt i inlägget som dom kommenterat redan berättat det.

Jag tror inte jag skulle klara av att svara på så många kommentera

2008-11-22 @ 20:36:31
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Yrhättan

Ja fenomen som Blondinbella speglar väl tyvärr dagens syn på samhället och tyvärr tror många unga idag att det är så livet ska vara. För det speglar sig i dessa glamour bloggar.

Ämnet "Blondinbella " var till och med på årets nutidsfrågor i landets alla skolor under höst terminen. Har vi inga större nyheter att komma med undrar jag skräckslaget då...?

O visst tjejen är fin det kan jag erkänna..

Men livet är väl mer än en utsida?

Ha en fin söndag!

2008-11-23 @ 10:16:59
URL: http://yrhattan.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

så sant som det är sagt, klart man vill ha många läsare men inte till vilket pris som helst. Vissa lägger ju bilder på senaste Gina Tricot klänningen och får sedan 59 kommentarer på det. Skulle nog också kunna börja lägga ut mina kläder på bloggen och få lika många coments i respons, men hur kul är det?? Roligare att, som du skirver, få personliga reflektioner postade till sig.

2008-11-23 @ 10:25:53
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Nina

Hahaha! Ja, den där Blondinbella. Men man kan ju inte säga annat än att hon är en jäkligt driftig och "smart" som lyckats göra sin blogg till en riktigt lönande bisyssla. :D



Jag är överlycklig över de cirka 100 läsarna jag har varje dag och hade självklart blivit ännu gladare om några fler hade tagit sig tid att skriva ner några av sina reflektioner till mig - tack för att du gör avstamp lite då och då! - för visst undrar man vem det är där ute som tar del av ens liv? :)



Ha en härlig söndag!

2008-11-23 @ 11:29:15
URL: http://www.ljuvligt.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jag håller med dig om Blondinbellas blogg; att den är Sveriges mest lästa blogg är en skam med tanke på hur lite tanke det ligger bakom hennes inlägg. Jag såg henne även på radio på tv (kanal 5,6) när hon fyllde 18 för några veckor sedan och hon verkade ungefär lika intressant som sina inlägg, betedde sig precis som hon skrev. Men att den är Sveriges mest lästa blogg visar ju bara de flesta läsarna måste vara ytliga tonårstjejer som vill leva hennes "glamorösa" liv, för jag kan inte tänka mig att "vanligt" folk finner den så intressant!

2008-11-23 @ 11:33:56
URL: http://asabackhouse.blogg.se/
Postat av: elin

Håller med dig i inlägget, det är lite samma faktum som med mina brev, man vill ha något mer äkta och inte bara en prick i statistiken. Fler vykort åt folket! :)



Ha det!

2008-11-23 @ 12:02:17
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-11-23 @ 12:27:38
Postat av: Anonym

Jag vet, det är helt sinnessjukt. Har också varit tvungen att kika in det "alla" talar om och ja....Det hade väl varit en sak om hon hade relevanta och intressanta saker att komma med, men som du skrive, 3 rader och får en hejaklack. Är det yttrandefrihet? ;-)



Nåja, tack foten är bättre och jag ska försöka att gå ut för första gången idag. Känner mig som bambi!



Kramar

2008-11-23 @ 12:29:28
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Ia

Du är så himla klok!!!



Detta med kommentarer är jag mycket kluven till...det är kul att få kommentarer...men det ska vara en kommentar med ett innehåll...inte bara nåt som känns som falskt smicker...men det är klart....jag är ju inte blond heller :P

2008-11-23 @ 14:00:29
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0