Min bäste vän...

Jag och min bäste vän PJL pratar med varandra nästan varje vecka, på onsdagar! Då har jag min "lediga dag".. Det är klyschigt att säga, men vi pratar verkligen om allt mellan himmel och jord. Många gånger handlar det just om himmel och om andra sidan; ja spiritual stuff! Och ibland är livet tungt men då är vi duktiga på att peppa varandra! Våra samtal sker tyvärr väldigt sällan eye to eye eftersom det är ca 20 mil mellan oss, så det är telefonen som gäller!

Vi har känt varandra hela livet och under ungdomsåren brevväxlade vi mycket eftersom hon bodde utomlands.. Under en tid kunde det gå år utan att vi hade kontakt, men det märkliga var att när vi väl pratade med varandra så var det som om vi hade hörts veckan innan(bara det att vi faktiskt hade väldigt massa saker att prata om). Men det är de senaste åren som vi verkligen hittat varandra ordentligt. Och jag är så tacksam för det!

Utseendemässigt är vi inte ett dugg lika varandra, men många andra saker är det. Vi heter likadant i förnamn, vi är födda samma år och samma månad, vi lider av migrän och har en nackskada, vi gillar samma sorts böcker, har ett intresse för det andliga, är "konstnärliga"(foto, måleri, skriveri), är tonårsföräldrar och har samma sorts humor! En vän att värna om!

Love you, PJL!

Kommentarer
Postat av: Anna

Har också en gammal god vän (från gymnasietiden) som jag träffar kanske 3-4 gånger per år, som är viktig för mig trots att vi ses så sällan. När vi pratar på telefon känns det oftast som om vi träffats alldeles nyligen. Vi kan varann så väl efter tre intensiva år tillsammans i skolan. Såna vänner är värdefulla!

Kram Anna

2008-11-26 @ 18:21:05
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Piajl

Nu trillar tårarna.

Du fick verkligen till det med ord o känsla.

Ja det är fantastiskt att vi har en sådan kontakt!

Tack Pia för att jag får ta del av ditt liv o att

jag kan dela mitt med dig.Vilken Gåva.

Love You . Pia

2008-11-26 @ 19:07:01
Postat av: Kyra

PJL är en gammal konfirmationskompis till mig ju!

Postat av: Spiderchick

ja sina vänner ska man hålla hårt i!

2008-11-26 @ 22:08:17
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Ia

Härligt med såna vänner....jag har tv såna jag också...vi har följt varann sedan ettan!!!!!



Nyfiken som jag är....vad är det för nackskada Du har? Jag är nämligen själv nackskadad....2 whiplash..är av den åsikten att ska man göra nåt så ska man göra dte ordentligt så jag krockade två gånger :D

2008-11-27 @ 10:11:36
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0