Norrbotten...

Om tre(3!) veckor är jag ledig.. Det är låååånga tre veckor tills jag får sätta mig på tåget upp till min lilla by utanför Gällivare i Norrbotten. En hel vecka ska jag och min hund vara där..

Jag längtar efter min mamma och att tillsammans med henne:
- ta långa promenader
- lösa många kluriga korsord
- dricka thé och kaffe flera gånger per dag(hon=kaffe.. inte jag.. blää!)
- träffa mina bröder, brorsbarn, brorsbarnbarn!! Min brorsdotter har en bebis i magen.. ska bli kul att se hur "magen" vuxit.. nåja det ska ju bli kul att träffa henne oxå förståss.. :o)
- träffa övrig släkt och vänner

Det ska bli skönt, faktiskt, att åka upp och bara ta ansvar för sig själv(nåja, måste ju se till att hunden överlever!)! Jag brukar alltid ha tjejerna med eller så åker vi upp hela familjen.. Sist jag åkte upp själv var faktiskt hösten efter att min pappa dött.. Då kände jag att livet var "ett steg fram och två steg tillbaka".. Behövde ladda batterierna ordentligt, få sörja ifred.. och det är inte lätt att göra det med två 5-åringar som behöver uppmärksamhet.. Så jag åkte själv och det var underbart!

Jag rekommenderar alla föräldrar att någon gång faktiskt ta "semester" från barnen för de behöver säkert "semester" från dig oxå!! ;o) Speciellt lyckat är det om man känner sig som en jädra tjat- och gnällmorsa hela tiden! Så var det för mig i allafall.. Jag mådde dåligt och hade nerverna utanpå kroppen och det behövdes inte mycket för att jag skulle explodera på ett sätt som skulle gjort vulkanen Etna avundsjuk!! Jag insåg att det viktigaste för barn är att ha en mamma(ja självklart en pappa oxå) som mår bra, för då mår oftast barnen bra!! Jag är övertygad om att min "ensamvecka" gjorde gott både för mig och familjen!

Norrbotten nästa!!!
Karta över Norrbotten

Bild lånad av www.nll.se


Kommentarer
Postat av: Maria

Älskar Norrland! Min mamma var född i Kalix, morfar bodde på Seskarö/Haparanda/Boden. Har många bra minnen därifrån.

Jo, jag tänkte pallra mig i väg till gynekologen min i början på året. Jag går ju redan en gång om året till henne, men det är i maj och jag måste ju se henne innan dess.

2008-11-16 @ 17:39:09
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Maria

Föresten, skönt med en liten getaway för dig själv. :-)

2008-11-16 @ 17:39:34
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0