Polis...

Slötittar på "Se upp för dårarna" där två tjejer söker in på Polishögskolan.. Minns då jag oxå ville bli polis.. Jag gick på högstadiet och fick den otroliga möjligheten att få prya(ja, det hette prya på min tid.. inte praoa som idag!!) hos polisen.. Det är faktiskt min bästa praktikplats någonsin alla yrkeskategorier!! :o)

Jag fick börja med att plocka hårstrån och andra partiklar från en påse med kläder som en tjuv lämnat efter sig då han/hon flytt från brottsplatsen.. Sedan fick jag studera glasskärvor från ett annat inbrott. På en stor glasbit fanns det ett tydligt skoavtryck och jag minns att kriminalaren frågade mig om jag visste vilket märke det var.. Hm, sa jag, samma som mina skor, Adidas Vulcano.. (I hjärnan) "Men, jag minns tydligt att jag satt hemma och såg på tv igår kväll.. eller..?? Nej, jag var hemma.. herregud, tänk om jag har minnesluckor.. " Polisen studerade mina skosulor och sa: "Ja, det var i allafall inte du som var där igårkväll för din sula är hel men det är inte gärningsmannens".. (I hjärnan) "Tack och lov, tack och lov för det!"

En ordentlig parentes nu: (Vill tillägga att jag faktiskt inte var/är kriminell på något vis, men jag får såna knäppa tankar ibland.. T ex en måndagsmorgon när jag körde till jobbet och polisen stoppade mig för en nykterhetskontroll. Då skenar tankarna iväg ungefär så här: "Visst drack jag bara nyponsoppa i morse? Är det säkert? Jag drack väl inget annat?? Väl??". Precis som om jag brukar dricka sprit på mornarna i vanliga fall!!! Jösses!! Jag som aldrig dricker sprit, bara en cider eller två typ var tredje månad!! Och då gör jag det på fredag- eller lördagskvällen.. och kör naturligtvis INTE bil efteråt!!) Slut parentes..

En hel dag fick jag tillbringa med hundarna oxå.. Ja, jag satt ju inte i hundburen utan följde med dem och deras polishussar ut på träning.. Det var otroligt att se vilka skydd de behövde(hussarna) för att klara attackerna från hundarna.. Jag lekte bov(undra om jag var kriminell i mina tidigare liv???) och hundarna skulle söka rätt på mig..

Jag fick leka häktad(måste göra regressionsterapi ang tidigare liv!!) och följa samma procedur som de gör i verkligheten.. Jag blev muddrad, fick lämna fingeravtryck och ta "bovfoto"(Det fotot har jag fortfarande kvar)!! Det jobbigaste var när de låste in mig i en cell. I 45 minuter(det var säkert inte så länge men det kändes så..) Jag höll på att dö! Jag lovar! Hur tusan ska man då inte må om man verkligen GJORT något olagligt och blir inlåst?? Men jag var glad att de i allafall inte låste in mig i fyllecellen :o) Trots inlåsningen :o) så var det en kanonpryo som jag aldrig kommer att glömma.

Polis, polis, potatis....

Kommentarer
Postat av: Anna

Halojsan bruden

Yes I'm back in cyber space :) Skrattade åt ditt inlägg om polisen, du är ju som jag när jag åker in på kontroll, jag börjar oxå genast att undra om jag kanske inte har druckit lite iallafall (fast att jag som du tar typ en gång var tredje månad) sen kommer nästa fundering " är bilen laglig??" kanske är den rent av snodd :) Jag får för mig allt möjligt. Undrar varför man är sån? Jag har kanske varit tungt kriminell i nått tidigare liv :)



Satt och tänkte över det att du saknat mina inlägg, jag tycker jag bara skriver om gojorna! När burarna är färdiga så ska jag börja blogga om annat med :) fast det e ju klart mitt liv är djuren, ungarna, jobbet, det okulta och gubben :) Det näst sista vill jag inte riktigt blogga om för då får man nog en massa kockosar in på bloggen. Men det måste väl finnas annat kag kan blogga om, eller finns det? Tycker alla är så fyndiga när de bloggar.



Ha det gott min vän så hörs vi.

Kramz och tack för dina ord, de inspirerade mig

2008-10-12 @ 23:30:16
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Ia

Varför i hela friden är man sån...får dåligt samvete innan man ens blir beskylld???????



Känner absolut igen deta med att blåsa.....Ett glas i lördags kan väl itne spela nån roll idag..när dte är måndag???



Ja,ja...det är väl itne det som kallas rymligt samvete i alla fall!!!!!!

2008-10-13 @ 14:39:28
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0