Snö...

Idag kom första snön.. Det var inte kul alls.. Det var en förvarning om hur det kommer att bli..så här alltså: först kommer det massor med snö, sedan blir det plusgrader som gör snön till en två decimeter hög sörja som till slut fryser till en bucklig is. Sen blir det minusgrader och så snöar det lite igen vilket gör det livsfarligt att överhuvudtaget röra sig utomhus utan broddar. Sedan kommer plusgraderna igen och sörjan återkommer. Det fryser sedan till is och.. ja ni fattar!!

Missförstå mig inte.. jag älskar snö! Men jag älskar snö och minusgrader! När det är vinter ska man inte behöva titta ut och se vattenpölar! Det är ett riktigt NO NO!

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst vore en baby-translator perfekt!! Så skulle man slippa en massa missförstånd och få några skratt på köpet...



Här har det också kommit lite snö, men det mesta har smält bort. Usch! Antingen vill jag ha kallt och snö eller ingen alls.





2008-10-31 @ 19:23:29
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: CAT

Bara jag som var lite låg igår!

och då blir det lite ledsna dikter...

Idag känns det bättre!

Snö har vi haft ett tag nu och nu känns det som vinter!

Ha det bra,vännen!

Kram

2008-10-31 @ 21:40:56
URL: http://catmalou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0