Storloppis...

Höstens begivenhet vad gäller loppis gick av stapeln i helgen. En stor fotbollshall med massor av bord fyllda med allehanda saker. Min man hittade en jättefin picknickkorg som passar jättebra till PV:n :o) och dottern fyndade en hel del Hello Kitty-saker..

Själv gick jag ju med näsan i golvet för det är där alla har sina böcker!! Något som verkligen kan irritera mig är när säljaren har böckerna i en stor kartong på golvet men alla titlar måste läsas upp o ner!! Hur svårt kan det vara att faktiskt tänka till lite när man ställer ut saker? Nog för att jag kan läsa upp o ner men ska jag ens behöva göra det??? Ännu värre är när de har böckerna staplade på varandra.. suck, vem ids gå igenom dem? Inte jag.. Och kassar, varför kan ingen förstå att om man vill få sålt sina grejer så måste köparen få en kasse att stoppa det inköpta i?? Grrrr....

Nåja, vissa försäljare var bättre än andra och här nedan ser ni mina fynd.. Jag satsade 80 kr och fick 7 stycken böcker. Det tycker jag är ett riktigt bra pris.. För det är det som är fördelen med att köpa böcker på loppis; är boken kass så har jag i allafall inte lagt ut flera hundra på den.







Kommentarer
Postat av: CAT

Tack vännen.

Så klart du får lägga ut en länk!

Hoppas du får en bra måndag!

Kram

2008-09-21 @ 22:11:59
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: Ia

Det är helt okej!! Hade faktiskt tanken på att fråga Dig detsamma så i morgon lägger jag till Dig hos mig!!!!



Ha det gott!!!!

2008-09-21 @ 22:12:42
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Så klart att du får länka :9 jag hade redan sattit dig på min blogg, tänkte inte på att fråga, ursäkta. Men du vet vi tornedalningar e lite insnöade ibland :) Men du är UTMANAD (tyckte det var lite snält med 5 pers att utmana så jag skickade ut lite fler fniss )



Nja vad vi har i frysen kanske inte många har :D



Fem saker i min frys: Köttfärs, grönsaker, hamburgare, en djupfryst orm på 2,50 m och döda råttor :)

Fem saker i min väska: börsen, agendan (det viktigaste) toy, pennor, solbrillor

Fem saker i min garderob: Kläder, skor, bälten, väskor, gammla grejor och hundhår

Fem saker i min bil: Chokladpapper, tomma dricka flaskor, en blöja, cd skivor och återigen, hundhår

Fem personer jag utmanar:



Kramz



2008-09-21 @ 23:06:05
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej!

Visst får du länka mig! En liten fråga från en nybörjare i bloggarvärlden. Hur gör man för att länka?



Tack för fina kommentarer!

2008-09-22 @ 17:16:28
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Stephan

Sedan så är det ju fantastiskt miljövänligt att köpa begagnade böcker.



Ännu bättre är det dock att låna böcker på biblan och där sparar du 80 kr ;0). Man kan beställa böcker till bibblan som man vill läsa för 10kr.

2008-09-22 @ 20:14:17
URL: http://ielftetimmen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0