Bloggnamn...

När jag satt här och surfade runt bland alla bloggar kom jag att tänka på en sak.. Vilken tanke ligger bakom varje bloggnamn? Vissa tycks  rätt självklara medan andra lämnar mig nyfiken och med pannan i djupa veck! :o)

Till mitt eget, anjocapi, finns en rätt enkel förklaring egentligen. De första två bokstäverna av familjemedlemmarnas namn! Jag googlade på anjocapi och fick ingen träff så då tog jag "patent" på det!! :o)

Jag har några favoritbloggar vars namn jag gärna skulle vilja få en förklaring till. Nu är det ju inget tvång för dessa att "komma ut" med det, men OM de vill göra det... ja, då blir jag glad!!

The Devil Wears
Neverkeso
The real Mymlan
Storstadsbulimiker
Spiderchick
Ex amino
Nyandning
Kvinna med kofta
Knivlisa

Kommentarer
Postat av: Maria

Intressant det där. Mitt är ju rätt enkelt att förstå ändå. :-)



Föresten, grattis på namnsdan!

2009-02-22 @ 01:58:48
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Helena

Oh...känner mig smickrad att du tar dig tid att fundera över mitt namn..! Det värmer!

EX AMINO, latin för "från hjärtat"...inte mer mystiskt än så...

Svårt svag för latinska uttryck, så oslagbart vackra på något sätt (hade du frågat mig för drygt 10 år sen när latin var mitt huvudämne i skolan hade jag förmodligen inte sagt just det... ;)

Ha en skön söndag!

KRAMAR

2009-02-22 @ 10:21:21
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Ia

Ja...min är ju så himla självklar och inte ett dugg uderlig! Ända sedan första gången jag loggade in p nätet så har jag funnits i olika varianter av Kajsalisa...eller Kajsalisa2002. Vi har 2 katter som heter Kajsa och Lisa och båda är födda 2002!!!!



Nu skulle det ju ha varit kul med nåt lite finurligare men...då vet ju ingen vem man är fnissar

2009-02-22 @ 13:34:35
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0