Face Book...

Läste ett inlägg hos Morsan Mia angående vänförfrågningar på Face Book. Handlar FB bara om att samla på "vänner", oavsett om man känner varandra, har intresse av att lära känna varandra eller tänker skita fullständigt i varandra??? Märkligt...

Jag har själv en sida där sedan -07. Var inte inne på hela 2008 men i början av det här året började jag få en del vänförfrågningsmeddelanden på min mail och tänkte att det nog var bäst att gå in och kolla.. efter att först ha letat som tusan för att hitta lösenordet.. :o)

Jag upptäckte att FB var helt sicko i vissa avseenden. Om det kan du läsa här.

Jag kanske inte har fattat storheten med FB, men kan någon förklara för mig av vilken anledning jag, på min egen sida, ska se vilka konversationer mina vänner har med människor som jag inte känner alls? Alltså, vem bryr sig?
På min sida vill jag ju se saker som rör mig!

Är jag helt puckad i min fundering??

Kommentarer
Postat av: Bella

Nope, det är du inte! Jag har själv ibland undrat...

OM jag blir ingift i kungahuset så lovar jag att det blir andra bullar, hahahahha!!!

2009-02-27 @ 20:30:10
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: Micke

Jag var med ett tag men gick ur det, jag finner mer nöje att blogga o kommentera.

Må väl

2009-02-27 @ 20:50:06
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Jag tillhör klubben VVFB - våga vägra facebook, för jag har inte förstått vitsen med eländet.

2009-02-27 @ 20:55:13
URL: http://dagensekosblogg.wordpress.com
Postat av: Ina

tjalol, jag hittade hit ;)

har inte hunnit läsa så mycket i bloggen än men av det jag läst hitintills så ger jag dig tummen upp :)och när det gäller fb imponerar den sidan inte på mig heller, kan iof sig användas som lite kul tidsfördriv ibland//C

2009-02-27 @ 21:29:50
Postat av: Pia

C: Kul att du kikade in och dessutom lämnade ett par rader efter dig med fina ord om min blogg.. tittar lite blygsamt ner i tangentbordet

2009-02-27 @ 22:02:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: nipe

Nä, Facebook är ju starkt överreklamerat, Förstår inte vitsen heller. Visst är det lite kul att ha hittat gamla klasskompisar och så, men jag måste säga att jag bryr mig väldigt lite om att de exempelvis ska dricka en kopp te och sen lägga sig inför morgondagens arbete. Så otroligt löjligt. Det händer ju liksom inget. Man måste liksom gå utanför ramen för FB för att få "riktig" kontakt. DÄr tycker jag bloggen är betydligt bättre. De vänner man har, behöver man ju inte leta upp på FB. De gamla har man ju oftast valt att inte umgås med längre. PÅ bloggen kan man ju hitta nya vänner, som man hittar nåt gemensamt med. PÅ FB har man ju oftast bara FB gemensamt med.

2009-02-28 @ 15:16:51
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0