Förintelsen...

Nazisterna hävdar ju att förintelsen inte existerat, att allt bara är bluff och båg. Jag funderar då på följande:
"Om nu förintelsen inte hänt, vad är det då som gör att nazisterna höjer Adolf Hitlers gärningar till skyarna? Vad har han då gjort som är så bra, enligt dem?"

I min enfald så trodde jag nämligen att det var utrotningen av judarna och andra "ej godkända" som var själva dragningskraften för en nazist!!!

Själv har jag både läst om, lyssnat på och träffat överlevande från koncentrationslägren. Att någon kan påstå att Förintelsen inte har hänt är fruktansvärt! Menar nazisterna att alla de som överlevde träffades för att tillsammans komma överens om att berätta samma "påhittade" historia?? Hur sjukt är det inte??

Att se det intatuerade numret på insidan av handleden och att höra om hur det var i ghettona och i lägren, ja det känns som en spark i magen. Att höra hur de på några minuter förlorade hela sin familj, ja hela släkten i gaskamrarna; det är fasansfullt! Och att tänka sig hur kränkande det vore att sitta i en godsvagn tillsammans med 60 andra människor och vara tvungen att göra sina behov i en plåthink, framför alla i vagnen! Det var värre än att bli slagen..

Att tvingas upphöra att vara människa och bli degraderad till en liten lort, i allafall enligt fångvaktarna.

Den 27 januari är en minnesdag för Förintelsens offer och för de överlevande.
Gå gärna in på Forum för levande historia för att se vad som görs på din ort den här dagen.
För vi får aldrig glömma!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja,hade jag fått bestämma hade inte Nanne åkt ut...



Gjorde precis en sån lista du hade, kände mig supernöjd, och sen såg den ut som skit när den publicerades. Får se om jag orkar göra om den...



Kram Anna

2009-01-11 @ 18:35:45
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja,hade jag fått bestämma hade inte Nanne åkt ut...



Gjorde precis en sån lista du hade, kände mig supernöjd, och sen såg den ut som skit när den publicerades. Får se om jag orkar göra om den...



Kram Anna

2009-01-11 @ 18:36:16
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: E M I N A

hahaha tack så mkt!

Ping är typ något man säger när man spelar cs (conter strike) så om man har högt ping och laggar allt, om man ha rlågt så kan man spela hur bra som hellst utan att lagga :)



stats är poäng, hur många kills man gjort och så ;D haha



kul att du vet vad vissa ord betyder! :)!

2009-01-11 @ 19:56:37
URL: http://eminajakupovic.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hej Pia!

Klart som korvspad!

Du har rätt, vad hyllar dom honom för då?

Super smart!

2009-01-11 @ 21:57:30
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Jenny

HAHAHA, jag kommer påminna dig igen lagom till nästa jul! Var så säker :D haha

2009-01-11 @ 22:08:27
URL: http://jennysvensen.blogg.se/
Postat av: J

Bra skrivet! Det känns som att det där är något som glöms bort mer och mer tyvärr =/

2009-01-11 @ 22:08:41
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det gräsligt att de försöker påstå att förintelsen aldrig ägt rum. Jag hade oxå en lärare för en så där 100 år sen som suttit på koncentrationsläger hon hade sitt nummer på insidan av handleden. Hon var en av dom som rymde från Treblinka tror jag det hette, det gkordes en film och det med. Fattar inte var tror de att 6 miljoner judar tog vägen då, de bara flyttade eller??



Såg en dokumnetär för flera år sedan om hur de hjärntvättar unga killar och tjejer i Tyskland. De tar in dom i källar lokaler, bjuder dom på knark och annat, sätter på en propaganda film som snurrar fram och tillbaka i flera dygn medans de drågar ner som och intalar dom en massa, just bla att förintelsen aldrig ägt rum. Men hör co häpna, de hade tom lyckats vända judar till att tro att det bara var påhitt!! Nä fy usch, det kan hända vems osm helst och var som helt, kanske finland får en galen människa som president och får för sig att svenskar, de är onda de, dom avlivar vi!!



För många år sen gjordes ett test av en lärare i USA, de började läsa om Hitler. För att bevisa för hans dåvarande klass som givetvis dömde ut tyskarna helt som gick på det där iscensatte han ett expriment. sakta men säkert började han införa små regler med enorma belöningar till dom som skötte sig. Regler och annat hårdna det med tiden, det utsågs vakter (SS)som skulle skvallra på dom i klassen (till slut var hela skolan med)som inte skötte sig. Och så pågick det och det var inte på speciellt många veckor han lyckades vända en hel skola. Det slutade med att de skulle få träffa sin ledare (det var inte läraren, han hade en påhittad ledare) De samlades i skolans aula och han slog på en tv som var helt tom. Och då förklarade han vad Hitler gjorde och hur han kunde vända ett helt land. Så man vet aldrig var det dyker upp en sådan som Hitler i historien igen.



Herregud jag skulle ju behöva en hel sida bara för min kommentar. men det gör mig så arg det där och jag är intresserad av hur det kan komma sig osv..



Jag är ju lite slö på att uppdatera men när jag väl gör det så då jäklars :) Ja eller slö och slö. har inte alltid tid och inte ork. Men men den som väntar...



Kram på dig

2009-01-11 @ 22:40:53
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Nippertippan

Du har fått en fin award av mig för att du gör en sådan härlig mammablogg:) Den finns att hämta hos mig.

Kramizar:)

2009-01-11 @ 23:50:31
URL: http://hemtillnippertippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0