Tårfyllda stunder...

Det finns några sånger som gör att jag alltid gråter floder när jag hör dem. Ett ex är  "Du måste finnas" ur Kristina från Duvemåla, den är så mäktig.



Och så har vi naturligtvis "Gabriellas sång" ur "Såsom i himmelen".. Det är en sådan stark låt, med en alldeles, alldeles underbar text! Jag kan inte ens försöka med att sjunga med för jag hulkar varje gång jag hör den! :o)



Tyckte att Hanna och kören gjorde den riktigt bra. Men ingen slår ju Helen Sjöholms version, så är det bara!


Kommentarer
Postat av: Bitte

På mammas begravning spelades Gabriellas sång. Den är så vacker att det värker i kroppen när jag hör den. Och filmen.... Filmen!! Så bäst!

2009-01-10 @ 23:38:05
URL: http://bittesbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0