Buddha...

Idag var ju sista arbetsdagen innan mina fyra veckors semester.. Vädret har slagit om rejält.. det är kyligt ute nu! Större delen av kroppen jublar över svalkan, men hjärnan och nacken skriker "nej, var är solen och värmen?!". Jag hoppas innerligt att det inte var sommaren som kom och gick under de senaste två veckorna.. I så fall blir jag deprimerad!

Nåja, oavsett väderlek så har jag semester och det finns ett ställe som jag skulle vilja åka till. Det är till Fredrika, där Europas största Buddharama tempel-bygge påbörjats uppe på ett berg. Där finns flera Buddhastatyer och buddistiska munkar. Däremot vet jag inte hur långt det kommit med själva bygget.
  


Ritning lånad från: Fredrikas hemsida



Foto lånat från Reseguiden


Kommentarer
Postat av: Anna

Oh, det lär intressant att åka dit. Jag är jätte intreserad av religion och har läst mycket, alla våra världs religioner. Buddismen tycker jag är intressant, tänk om alla kunde se lite mer som de och hinduerna ser så skulle världen vara en mycket fredligare plats att leva på. Min lärare på svefi (folkhögskolan) har varit i Tibet ett tag, hon sa att det var enormt att se allt.



Huj stackarn, vilken start på semestern. Men de har ju lovat att vädret vänder igen till slutet på nästa vecka. Vi hoppas att de har fel om när och att det vänder på ett par dar! Mn kropp mår oxå betydligt sämre vid väderomslag. Och när det är varmt har jag nästan aldrig ont. En gång när vi var i Grekland så hade vi de sämsta sängar du kan tänka dig och nte ens då hade jag ont då jag vaknade. Kroppen var som på en ung jänta :) Det var bara att hoppa upp och sätta fart. Här hemma får jag oftast gå och vanka fram i ett par timmar innan kroppen hajar att den vaknat.



Det är därför jag funderar på att flytta från sverige när jag blir pensionär. Flytta till värmen där kroppen mår bättre så kanske man kan förlänga livet litegrann. Kylan är hemsk i min kropp. Nu när jag steg upp var det bara att ta ett piller så jag kan börja röra nacken o ryggen. Så Pia när vi blir panschisar så köper vi varsitt litet hus nånstans och bloggar vid poolen istället om mornarna :)

2009-07-04 @ 09:01:03
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Vigdis

Åh...vad spännande!

Jag hade ingen aning om att något sådant ens fanns i Sverige! har inte hört om projektet först nu.

Det skulle jag med vilja besöka...



Ha en fin söndag!

2009-07-05 @ 10:53:44
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0