Personlighetstest...

Gjorde ett rätt intressant test som jag hittade hos Morsan Mia, som för övrigt fyller år idag och gärna önskar påhälsning!!!

Svaret på testet blev följande:

Din personlighetstyp:

Varmhjärtade, noggranna och populära. Sätter andras välbefinnande framför sitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfulla. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion.


Jag tror att mycket stämmer in på mig..Vad säger ni som känner mig?? Jag är definitivt ingen äventyrare!! Ibland kan jag tycka att jag är för "snäll"; jag tar inte för mig av livet så mycket som jag borde göra! Förmodligen är jag också en peoplepleaser emellanåt, vilket ofta går ut över mig själv, men jag jobbar på en förändring..


Karriärer som skulle kunna passa dig:

Sjuksköterskor, lärare, administratörer, hemkunskapslärare, barnomsorgspersonal, familjerådgivare, präster, kontorsansvariga, personalvetare, socialarbetare, ekonomibiträden, redovisningsansvariga, tandsköterskor, hemmafruar/hemmamän, receptionister, religionslärare, talpedagoger.

Även här finns det mycket som stämmer.. Har jobbat som lärare, inom barnomsorgen, på kontor, som hemmafru och receptionist. Var på väg att söka in på Socionom- eller psykologutbildningen, men fick erbjudande om ett längre vikariat som tolk och på den vägen är det.. Jag skulle verkligen vilja bli psykolog. Känns dock lite sent för det nu vid 42 års ålder!! ;o) Dessutom har jag inte lust att skaffa mig en massa studielån heller..

Det enda jag vänder mig emot är hemkunskapslärare, det är så långt ifrån mig man kan komma!! Jag skulle behöva en egen lärare i hemkunskap, någon som kunde lära mig att laga mat!! Hahahaha...


Kommentarer
Postat av: Micke

Ha de gott i värmen.

Kram Micke

2009-07-02 @ 19:01:19
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag tänkte också på det där med hemkunskapslärare, nej det var inte riktigt vår Pia he he. Annars passar det väl rätt bra tycker jag...

2009-07-02 @ 20:36:30
Postat av: Miiqa

Känner dig ju inte så, men det låter som att du är en trevlig människa ;)

2009-07-02 @ 21:48:00
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Agneta

Kul att få veta lite om ditt liv ;-) Tur att du jobbar på TC så att jag får träffa en trevlig männsika! via bildtfn ;-)än om du jobbar som hemkusnkapslärare hoho.

2009-07-03 @ 08:57:59
URL: http://jatkos.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det var ju en otroligt fin personlighetstyp!! Dessutom det jag har läst i din blogg och dina inlägg så tror jag att det är lätt att gilla dig och umgås dig!! :)

2009-07-03 @ 21:20:14
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Marie Heneskär

Hej Pia! Jag råkade av en slump hamna på din Blogg..gissa om jag fick en chock...jag är så omodern för jag har varken Blogg eller Facebook...hör av dig /Kram Marie

2009-07-03 @ 22:43:36
Postat av: Cina

Det är spännande med sådana tester tycker jag. Ofta så stämmer de in och slår an på något som man egentligen inte alls vill kännas vid. Jag har gjort ett antal, jag vet nämligen fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor!

2009-07-03 @ 22:51:31
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Inga-Britt

Men, kära nå´n, det är ju precis allt det det där som jag alltid har varit,Eller.

Kram

2009-07-04 @ 14:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0