På väg norrut...

Midnattssol!! Ljuset luras lite på bilden.. det är egentligen mycket ljusare ute, ungefär som på eftermiddagen, trots att klockan är en bra bit över elva på kvällen!



En liten parentes. Jag glömmer aldrig första gången jag och maken, som är värmlänning, bilade upp till mina föräldrar i Norrbotten. Klockan var två på natten och plötsligt sa maken: "Vet du, jag har aldrig behövt ha solbrillorna på mig mitt i natten förut!!" ;o) Slut parentes..

.. och åter till den senaste resan norrut..

När vi var i Piteå så ringde plötsligt telefonen och min barndomsvän K:s röst hördes i luren. Hon ville att vi skulle mötas efter vägen för det var en present som skulle norrut, till samma fest som vi skulle på dagen efter.. Det blev till slut så att vi åkte hem till henne och familjen i Överkalix, fikade massor av gott bröd och försökte ta igen alla år som vi inte haft kontakt. Hon är en person som jag saknat mycket och som jag ska göra allt för att behålla kontakten med framöver.

Vill också tipsa om hennes hemsida Wilhelms, där ni kan hitta massor av gediget hantverk, t ex skinnhandskar och mössor.. Inget som, förhoppningsvis, är aktuellt att ha just nu men tids nog kommer vintern igen!! ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0