Cancer...

Detta förhatliga ord, cancer!

Ett ord som tar död på drömmar och framtidstro!
Ett ord som orsakar enorm rädsla!
Ett ord som skriker döden!
Ett ord som drabbar man, kvinna, barn!
Ett ord som ger en känsla av maktlöshet!
Ett ord som inte tar minsta lilla hänsyn!

Så många är drabbade
och det enda jag kan bidra med är pengar till cancerforskningen
och med mina ord, mina kramar, mina tankar

och med mina böner
jag ber till det gudomliga
gör dem friska, hela dem
ge dem deras framtidsdrömmar tillbaka
ge dem en chans till

Alla borde vi leva livet fullt ut
med glädje
med tacksamhet
med ödmjukhet
med empati
och
med blick för det lilla, det självklara
med vetskap om hur snabbt livet kan förändras

Sänder mina varmaste tankar
till
E & S - Tänker på er massor och hoppas att
behandlingen raderat ut all cancer!
till
 Sabina - som inte mår bra alls, men som är en kämpe!
Jag följer dig varje dag!
till
Vimmelmamman - som just är hemkommen efter ytterligare en operation.
Följer även dig dagligen!
till
Min vän T - som jag idag fick veta också har drabbats..
Du finns i mina tankar!!
till
Alla som på något sätt befinner sig i cancerns grepp, drabbad själv,
som anhörig eller vän!

Gör det du kan för att hjälpa
visa att du finns
och
ta chansen att stötta Cancerfonden

SMS-gåva till Cancerfonden
För att skänka 50 kr.
Skicka ordet BESEGRA till 72900





Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, ja vad fan tänkte jag på! Jag kunde ju stått där i utgången på Coop och krama alla kunder. Jag skulle bli så jävla mycket rikare än att sitta i kassan och dra deras varor!!!!

2009-03-28 @ 18:48:35
URL: http://jennysvensen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fotnot: Jag är allergisk mot aspartam!

2009-03-28 @ 18:51:14
URL: http://jennysvensen.blogg.se/
Postat av: Lallis

Jag skänker regelbundet och det kommer jag att fortsätta med. Började när min pappa dog för 13 år sedan.

Det känns skönt att göra det.

Och jag håller med dig. Till fullo idet du skriver.

Kvällskram från mig

2009-03-28 @ 19:36:40
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: E

Tänkvärt skrivit, jag skänker pengar både till Reumatiker förbundet och cancerfonden varje månad och speciellt vid kampanjer. Viktig kan och jag har också närstående som bara för några veckor drabbats.



Kramar

2009-03-29 @ 22:37:00
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Ankan

Tänkvärda ord igen, jag sätter in en liten slant varje månag.



Kram

2009-03-29 @ 22:46:35
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0