Betyder typ vadå???

Nedanstående annons låter väl helt fantastisk, men det var ordet "uppsiktsväckande" som jag fastnade på.



Antog ju raskt att de menade uppseendeväckande och på synonymer.se hittade jag följande ord: sensationell, remarkabel, märklig, epokgörande, banbrytande, häpnadsväckande, förbluffande, braskande, spektakulär. Men inte ordet uppsiktsväckande.

Då tänkte jag "aha, det är nog det norska ordet som står i annonsen".. Men så googlade jag ordet och blev häpen över hur många, och definitivt inte bara norrmän, som skrivit just uppsiktsväckande i sina texter. I´m confused now!! ;o)

Kommentarer
Postat av: kvinnan med kofta

Snälla kan du inte testa detta. låter ju bara sååå bra : ). sedan kan du blogga dag för dag hur man rasar i vikt...

2009-05-16 @ 16:38:16
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com/
Postat av: Lily

Oj, vad märkligt... jag reagerade precis på samma reklam av samma anledning och när jag googlade på det hamnade jag här. Låter helt fel med uppsiktsväckande, men jag ska höra mig vidare för om hur pass fel det är.



Ha en toppendag!



/Lily

2009-08-18 @ 13:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0