Eurovision song contest, del I...

Ikväll har jag, för första gången på flera år, suttit bänkad framför tv:n och följt spektaklet i Moskva.. Men undantag för några små rökpauser!! Men öppningsnumret, som kostade 10 miljoner, hade jag nog kunnat fixa betydligt billigare. Några frigolitskivor, ett löpband och en industrifläkt så hade det varit kirrat! ;o)

Efter att ha hört alla låtar så har följande länder hamnat på min Topp 5-lista:

Norge - Vilken förtrollande låt!! Första låten som jag började tralla med i refrängen på! Det är ett bra tecken! ;o)
Finland - F-n vilken partylåt!! Me like.. me like very much!
Island - Otroligt vacker ballad. Otroliga kulisser.. Men delfinen kändes lite off måste jag säga! ;o)
Litauen - En himla härlig låt bara!!!
Rumänien - Samma mikronfonhantering som Nanne Grönwall! Det är iofs inte anledningen till att de hamnade på min lista. Nej, det var framför allt refrängen i låten som jag tyckte "satte sig" ordentligt..

Nä, sorry alla Malena-fans, hon återfinns inte på min topplista!

Det ska bli spännande att se hur röstningen funkar nu när det är både juryer och tittarna som bestämmer.

I´ll be back!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, så var det klart. Fairytale med Alexander Rybak förtrollade hela Europa, så även mig.



Rätt låt vann!



Kram Anna

2009-05-17 @ 00:27:20
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Heidi

Grattis! Där prickade du in!

Nattinatti:)

2009-05-17 @ 00:30:26
URL: http://denpositivasidan.blogspot.com
Postat av: kvinnan med kofta

tänk, du tycker nästan som jag...

2009-05-18 @ 08:52:55
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0