Oro...

Jag vet att det inte är bra att oroa sig.. speciellt inte om man oroar sig för något som kanske aldrig kommer att inträffa. Men det är svårt, speciellt när det gäller barnen.

Mina tjejer är snart 16 år och på väg in i vuxenvärlden. De är skötsamma och har definitivt inte gett mig några gråa hår! Men jag oroar mig ändå för alla farligheter som finns därute. Ett piller i en läsk, ett överfall i parken and so on...
Vi skjutsar och hämtar, vi håller kontakten med varandra via mobilen, men inser ju att man inte kan skydda dem mot allt.

Det är en förälders lott och skyldighet att oroa sig för sina barn! Det betyder att man bryr sig och älskar sina barn!

Och det gör vi! Vi älskar våra ungar över allt annat på denna jord!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är väl en förälders lott att oroa sig för barnen, som du säger. Jag tror också att det stämmer när man säger " Små barn, små bekymmer, stora barn, större bekymmer". För så länge barnen är små har man dom nästan alltid med sig. När de blir större är det ju helt annorlunda, av naturliga skäl.

Barnen är verkligen det bästa vi har - OCH det som ofta ger anledning till oro.

/ Anna











2009-05-22 @ 14:31:33
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Kim P

Usch, ja...

Mina är "bara" 7,5, 4,5 och 1,5 och jag oroar mig ständigt. Vill knappt tänka på hur det ska bli när de kommer upp i tonåren. Mamma Mia....

Hönsmamma, jag? Inte då!

2009-05-22 @ 15:14:58
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: imse

Man slutar aldrig att oroa sig. Värst var tiden när de tagit körkort. Hemskt!

2009-05-22 @ 19:42:31
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Anna

Jo huvva det finns inget värre än att ständigt vara orolig för barnen. Jag har ju äldsta sonen som gett mig ett och annat grått hår. Jag vet inte hur många nätter jag fått åka iväg mellan åren då han var 15-18. Ännu under hans 19:e år så var det några utryckningar. Många gånger gick jag till utan att ha sovit alls. Jag sa alltid innan de for, ring om det är nått. Jag var ute på stan och snurrade runt fester och annat, höll koll och hade mina informatörer. Till slut var alla så van vid att jag kom så de ropade -Tjena Jontes morsa, här är vi :)



Nu har han fyllt 20 och det är lite lugnare. Han har inte behovet av att hävda sig på samma sätt. Jag har ju en till Dennis, han är ju 19 (el fyller nu i Juni) men han har inte ställt till det på samma sätt som sin äldre bror. Dennis är lugnare och hamnar sällan i sånt som man inte riktigt klarar av. Men visst är det en ständig oro. Gör som du, kollar via mobben, var är ni, hur går det, är allting bra osv.



Dom där pillren är ovala, ca 1cm långa, gröna, ser ut som pressat gräs men de är inte torra eller smulr sig, dom är lite dragerade så de är lätt att svälja. Vägde mig i morse, hade gått ner 100 g till trotts att jag käkade choklad igår. Men inte så mycket som jag brukar, hade ingen lust egentligen alls att äta men hela familjen mumsade på nått så då tog jag med. Dom verkar faktiskt funka :)

2009-05-23 @ 09:35:39
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Anna

Stackars dig! Vilken j*vlig migrän du har!!! Går det inte göra nåt åt den? Jag menar, med medicin? Det kan inte vara meningen att man ska behöva ha så ont...

Jag ska aldrig mer gnälla över vanlig huvudvärk!



Hoppas resten av helgen blir desto bättre! :)

Kram/ Anna

2009-05-23 @ 09:43:54
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det är en balansgång att hitta rätt mellan att ge frihet och samtidigt försöka se till att barnen är trygga. Umgås de med "rätt" vänner är risken betydligt mycket mindre för att något skall hända, men man vet aldrig..



Jag kommer alltid att bekymra mig för min dotter, trots att hon har flyttat hemifrån och är över 20. Det som är svårt nu är att man inte kan lägga sig i på samma sätt. :)

2009-05-23 @ 10:02:03
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: kvinnan med kofta

ja visst är det jobbigt. har en dotter som har flyttat hemifrån som jag oroar mig för när jag vet att hon ska ut... men jag håller på att träna mig på att bli bättre. man mår bara dåligt själv. man få försöka prata med dom och hoppas på det bästa.

2009-05-23 @ 10:40:14
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com/
Postat av: Tindra

Oron...ständigt närvarande.

Nu ska min son i väg och kolla på cross...

2009-05-23 @ 12:15:14
Postat av: radiobilspolisen

Jag är med min erfarenhet av livet och tonåringar, och den är betydande, helt övertygad om att så länge man ger sina barn kärlek så har man väldigt lite att oroa sig för. Barn vill inte göra sina föräldrar besvikna!

2009-05-23 @ 13:05:01
URL: http://radiobilspolisen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härligt!

Det är sånt man blir glad i hjärtat av att höra!

Bättre bry sig för mycket, än för lite.

2009-05-23 @ 13:44:25
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Katinka

Ja, man vore väl inte förälder utan att oroa sig. Det gör du dessutom rätt i så som världen av idag ser ut.

2009-05-23 @ 15:14:43
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: 40-talisten

Nej, man slutar nog aldrig att oroa sig för sina barn, hur vuxna de än är. Men vi 40-talister behövde inte oroa oss för samma saker som ni. Piller i läsk var nog inte så vanligt när mina barn var i 20-årsåldern. Att nå dem med mobil gällde inte heller. Men mobilen kan vara ett gissel också. Varför svarar han/hon inte? Nu har det hänt något!

2009-05-23 @ 15:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0