Magdalena Ribbing says...

Enligt Magdalena Ribbing så har kindkyssandet spritt sig som svårutrotat ogräs!! :o)

I Frankrike, kindkyssandets förlovade land, är det vanligt bland släkt och vänner att kyssa tre gånger. Först på höger kind, sedan vänster och därpå höger kind igen. De tre kyssarna var för Fadern, Sonen och Den helige Ande. En fjärde kyss är inte helt ovanlig, den som blir kindkysst ska få en helt egen kyss!!

I Sverige är det vanligen fullt tillräckligt med en kindkyss. För övrigt är det inte en smällkyss som ska tryckas på någons kind utan ett luftlätt och ljudlöst nuddande vid varandras kinder. Den som pussar alltför rejält på motpartens kind håller på med något helt annat än att hälsningskyssa och har missförstått hela idén ;o)

Hur gör ni? Kysser ni många kinder? :o)


Kommentarer
Postat av: Em

Nej, jag kyssar inga kinder.. Är lite icke-fysisk av mig tyvärr, något som borde ändras!

Sv: Ingen dum idé. Egentligen skulle alla samlingsplatser för (de flesta typ av) människor ligga inom samma område. Mycket lättare att organisera och om de flesta verksamheterna har människor som inte är på arbete, så som daghem, äldreboende, dagis (?) och annat som jag inte kommer på nu, så ville det förhoppningsvis vara socialt enbart att sitta på en bänk. Också en utopi.. ;)

2009-11-23 @ 18:43:44
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Micke

Japp smack där fick. he he

Kram

2009-11-23 @ 19:04:51
URL: http://mollet.nyfotat.se
Postat av: Gun

Nej, jag kramas hellre i så fall. Kram på dig:)

2009-11-23 @ 19:59:16
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Jag är ju från Norrland och förstår inte detta kramande och pussande på vilt främmande människor, och sådana man halvkänner. Jag kramas sällan. Jag kramar barnen på dagis, min mamma ibland, mina kollegor ibland (nu när jag är sjuk och ser dem sällan)...

Postat av: Anonym

Kramar är min grej, det ger så mkt närhet. Så en stor kram till dig kära vän

2009-11-23 @ 22:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0