Bara utgifter!!!

Både på jobbet och här på bloggarna pratas det om nya vinterkläder till barnen. Inköpen beräknas gå loss på minst en tusenlapp. Vinterskor, overaller/jacka&byxa och kanske nya mössor och vantar!

Mina tjejer är ju 16 år nu och sköter sina inköp själv, vilket betyder att man inte längre behöver bråka, tjata och svettas för att få dem att prova olika skor och plagg. Dessutom har de blivit riktiga "stadsungar" så de tar, i princip, aldrig på några täckbrallor eller dylikt. Snölekar och skidåkning är inte ett stort intresse hos dem! ;o)

Men jag kom att tänka på när flickorna bara var några månader gamla och deras första overaller skulle inköpas. Jag och en kompis åkte till "Galne Gunnar"(finns den braiga affären kvar någonstans??) och där hittade jag jättefina overaller för 249:-.

"Hm", tänkte jag, "det blir nästan 500 spänn för två overaller som de använder i endast ett par månader, för sedan har de vuxit ur dem!" Så jag åkte därifrån utan några overaller.

Men av någon anledning åkte jag tillbaka dagen efter och döm om min förvåning när samma overaller nu var nedsatta till 99:-!! Gissa vem som var lycklig då??!!

Två
overaller för mindre pengar än vad en overall kostat dagen innan!! Sådant gillar en tvillingmorsa!!!

Kommentarer
Postat av: anna

När vi köpte overaller till våra barn för en månad sen gick det på totalt 1300 kr! Detta var för tre overaller, då vi hade en kvar som sonen kunde ärva efter storasyster. Sen har vi också köpt två jackor, tre mössor och fyra par vantar. Sen var det inköp av fyra par stövlar och kängor. Allt som allt har vi väl lagt drygt 3000 kr på vinterkläder.

Och då har vi ändå inte köpt dyra grejer, förutom en av overallerna.

Det ÄR dyrt att ha barn. Men det får man ju räkna med!

2009-10-31 @ 14:02:22
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tänk jag minns oxå Galne Gunnar och fynden man gjorde där. Sonen kan nog ha storasysters vinterjacka som hon tjatade, nötte ut oss till att köpa, när hon var 14. Eftersom det var en svart/ vit okönad jacka så testade han den ifjol o hade den hela vintern o kan nog ha den delar i år oxå om han ej ränner iväg i längden, så i slutändan blev ej jackan så dyr men sånt vet man ju ej i förväg. Nu sköter hon klädinköpen själv för egna pengar så det är så skönt

2009-10-31 @ 14:33:39
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst blir man glad av att göra fynd!

Det finns ju så många hål att fylla med pengar.

P.s en tröst att höra att det inte är svårt att växa ifrån en på 156.precis vad jag har lyckats få ihop i längd. skönt att veta att vi är 2.: )

2009-10-31 @ 14:40:58
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com/
Postat av: j

hejsan,

Gå in på min blogg juliiiakempff.blogg.se

och kika in på mina nya höstfoton jag har.

Släng gärna in en kommentar om vad ni tyckte.

ha en skönt halloween:)

kramar Julia

2009-10-31 @ 15:21:31
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag kommer ihåg hur det var med tre småbarn i huset. Dyrt var det.

2009-10-31 @ 15:39:36
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Ja, det måste bli utgifter. Kanske skulle köra min mammas stil, det verkar ekonomiskt i längden :P



Hoppas att du har en bra helg!



Kram

2009-10-31 @ 17:16:52
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Vilken tur du hade! Jag hade några år med extremt dålig ekonomi, såg ett par stövlar som är "mina", men jag hade inte en chans i havet, de kostade över 700. Jag hade is i magen, väntade en månad och köpte de sen för 199. De är fortfarande "mina", rejält högklackade och "still fashion" trots att jag har haft de i fyra-fem år.



Det är kul att göra klipp, särskilt när man får vända på varje krona.

2009-10-31 @ 17:18:38
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ja, dyrt ä det med barnens kläder, de envisas ju med att växa oxå de små.. ;-) just inför vintern brukar vi ta en tur till Ulared och Gekås där. Mösor, vantar, underställ, fleeceregnställ mm allt är så mkt billigare där så det lönar sig. Men det blir ju en rejäl summa som ska ut på en och samma gång just då..passar ofta även på att handla julklapparna samtidgt så är det avklarat..kan njuta hela december istället, fast detta året gjorde vi inte det, så december lär väl gå åt till att leta rätt på bra julklappar.

2009-10-31 @ 19:24:14
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Britt

Ja det var en härlig tid när man kunde shoppa H&M kläder billigare på Galne Gunnar. Tyvärr har den affären försvunnit för 12 år sedan eller nåt sånt.

Postat av: Karin

Visst blir man glad när man gör fina fynd !!!

Synd att Galne Gunnar inte finns kvar längre, men man kan ju göra fynd på andra ställen också !

Ja, visst är det svårt med vaccinet !

Vi har ju bestämt oss för att inte vaccinera oss, men det kan ju hända att man får ångra det...

Å andra sidan kan man ju få ångra sig om man tar sprutan också.... :S

2009-11-01 @ 20:33:19
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0