Hektiska dagar...

Oj, har knappt hunnit in här de senaste två dagarna. Det har varit en blandad kompott av diverse händelser och göranden, förutom  den ordinarie tiden på arbetet:

- Min heltidstjänst är numera omgjord till 75%. Har 25% icke-tidsbegränsad sjukersättning.

- En gosig present av maken i bröllopspresent. Själv fick han en läderaktig sak! :o)

- Papphattmakeri av mig och maken till dotter som skulle gestalta Benjamin Syrsa på klassfotot. Vill påminna om att vår dotter är 16 år! ;o) På de flesta av mina klassfoton blev vi tvingade att sitta med fötterna i lätt kors och händerna på ena knät. Känns som om det är lite mera lössläppt numera!! Hahaha..

- Fixade e-kort(öhh, maken fixade och jag tittade på) och vi betalade dotterns eBay-fynd.

- Andra dotterns skol-laptop drabbades av virus, dock ej svininfluensa! Men vi handspritar oss allihopa.. liksom försäkerhets skull!! ;o)

- Criminal Minds.. bara för att!

-  Middag på kinarestaurangen Eurasia. Mums!

- Lämna av ena dottern på Filmstaden och skjutsa andra dottern till pojkvännen.

- Ut med Bessie på sen kvällspromenad.

Planen för resten av kvällen är:

- skriva färdigt detta inlägg och publicera det!

- att se favoriten Skavlan hos vilken Kajsa Anna Anka är en av gästerna. Jag avskyr den genomslagskraft hon fått pga sitt beteende och jag bidrar just nu genom att skriva om henne. Skämmes Pia, skämmes!

- hämta döttrarna.. ska jag inte göra utan det fixar maken! Själv ska jag lägga mig i sängen och se Julia Roberts i filmen Mona-Lisas leende.








Kommentarer
Postat av: Gun

Oj vilka fullspäckade dagar!

Hur bär man sig åt för att få sjukersättning nu när de är så hårda? Själv har jag 25% sen tidigare men det känns som jag skulle behöva 50% för att slippa vara sjuk flera gånger i månaden.

2009-09-25 @ 21:30:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: anna

En del har visst fullt upp...



Har precis avslutat arbetsveckan, och haft folk på middag och kaffe i eftermiddag/kväll, till slut fått busfröna i säng, så nu är jag fullständigt färdig...



Hade en bra diskussion med kollegorna i onsdags. Känns som om vi kom en bra bit på vägen.



Snart dags att sova.

Ha en skön helg!

Kram Anna

2009-09-25 @ 22:22:02
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Kristina

Har saknat att läsa dina inlägg men ser att livet rullar på rätt bra för dig. ha en skön kväll Kram Kristina

2009-09-25 @ 22:55:54
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ellis

Ojoj OJ! Det var inte lite du hade för dig!



sv. Jag tycker ju om att rita väldigt mycket, men att designa kläder ( det där var min första gång förklarar deras mongoliska kroppsbyggnader ) och fann det verkligen inte som min grej... Men rita kan jag nog allt. Gun är dock tusen gånger bättre ;)

2009-09-26 @ 00:13:45
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Måste vara skönt att gå ner till 75%? Själv jobbar jag 50% och jag är så tacksam för att vi lever i ett land där detta är möjligt. Jag hade inte varit människa om jag hade varit tvungen att jobba fullt. Sen blir ekonomin därefter, men det tar jag så gärna. Dessutom är inte det mer än rättvist att man inte får lika mycket i börsen, även om det finns en orsak till att jag jobbar 50%.



God morgon! :D

2009-09-26 @ 07:30:37
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Sv: Tack snälla du:) Jag har också icke tidsbegränsad ersättning som tur är, men ångrar bittert att jag inte bad om 50% när det gick. De frågade mig till och med på F-kassan om jag ville ha det, men jag sa nej, mitt dumma arsle;) Jag ville vara duktig och jobba ihjäl mig istället. Men det vill jag inte längre...

2009-09-26 @ 09:35:21
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ia

Fullt upp ser jag!!! Men...man lever ju bara en gång ;)



Anna Anka...ja, jag har lite funderingar...men nånstans på nåt underligt sätt så tror jag att hon kanske, helt omedvetet givetvis, gör oss en tjänst genom att sätta igång jämställdshetsdebatten!!!

Däremot skulle jag klara mig utan hennes vulgära utstrålning och språk...och jag är glad att min lott blev att leva i Sverige med en man som inte har några anktendenser!!!! Hellre tunn plånbok än dumskalle ;)

2009-09-26 @ 09:43:29
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Sussi

Man vet verkligen inte var man har denne Anka!! Kan hon verkligen vara så dum???? Eller???



Låter som om du har haft fullt upp



Kramisar

2009-09-26 @ 12:21:53
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Miss Dramaqueen

Jag fattar inte hur man kan få så himlans massa uppmärksamhet genom att kränka ett helt folk. Det är förjäkligt!

2009-09-26 @ 14:18:48
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Lotta

Det låter spännande synd att jag inte har någon "häxa" till granne. Hade varit skoj!

Drink frågade du, jag dricker Herbalife som jag blandar med juice och frysta bär. Väldigt gott!

Anledningen till detta är att jag märkte att jag blev mycket piggare och orkar mer. Trodde först inte på det utan var väldigt tveksam, men skulle överbevisa dem att man inte blev piggare. Så går du omkring och är trött drick en proteindrink. Men det kan inte vara vilken som helst. Håller på med lite näringslära och har hela tiden tyckt att nutrilett och det man kan köpa på apoteket fyllde sin funktion, det gör det inte kan jag säga. Finns inte tillräckligt med näring i dem.

Du får han en skön helg!

kram

2009-09-26 @ 14:57:26
URL: http://lottaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0