Stadsbesök...

Min man och ett gäng andra "mogna" män bilade till Falun igår morse. Det var visst en väldigt speciellt marknad de ville besöka. En bildelsmarknad, om jag förstått saken rätt. Jag räknar med att maken är hemma igen sent ikväll med saker som definitivt inte passar i bokhyllan eller på fönsterbrädan!! ;o)

Sålunda bara tjejer i huset(inkl hunden!). Tonåringarna tog bussen ner på stan med en kompis. Efter ett tag bestämde jag mig för att faktiskt åka ner själv. Idag är det VIP-gala för utsatta barn och vuxna.
Det är Öppen gemenskap som, tillsammans med sponsorer, ordnat en massa aktiviteter och massor av musik på stan.

Jag lade pengar i bössor och köpte boken "Ett ögonblick i sänder" där bilder varvas med personliga berättelser om utsatthet. Mia Törnblom har skrivit förordet. En bok som gör en varse om att alla inte har det lika bra som flertalet av oss här i Umeå.


Sedan blev jag ju lite taggad av att ha sett filmen "Män som hatar kvinnor" igår, så jag köpte bok 2! Jag kunde inte hålla mig!! ;o)

När jag stod där på Åhléns och tittade på böcker så upptäckte jag en man som stod och läste en bok. Tänkte inte så mycket mer på det för ibland öppnar man ju boken för att kolla storleken på texten och så..

Nåja, jag gick runt i affären i säkert tjugo minuter innan jag gick tillbaka för att hämta Larsson-boken och betala den. Döm om min förvåning då mannen fortfarande stod kvar på exakt samma ställe och läste. Och nu förstod jag att han verkligen läste boken för han hade avancerat bra många sidor under tiden jag vandrat runt i affären!

Alltså.. nog har jag sett folk stå och läsa tidningar från pärm till pärm.. Men en bok?!

Oavsett, tidning eller bok, så tycker jag att det är j*vligt fräckt att göra så! Därför får han ståta på bild här! Skämmes ta me f*n, som Robinson-Errol sa..



Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Han har väl dålig ekonomi eller så fastnade han i boken!! :D

2009-09-05 @ 17:25:58
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Hahahaha, det finns verkligen folk till ALLT! Helt otroligt :-D!!

2009-09-05 @ 17:28:21
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Sussi

Håller med dig! Ska man läsa boken får man köpa den.. Konstigt att inte personalen såg honom.



Ha en bra kväll

Kramisar

2009-09-05 @ 20:28:22
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Han kanske skulle köpa den, men råkade fastna? Så kan jag bli ibland, att jag fastnar i boken bara genom att öppna den. ^^

2009-09-06 @ 09:56:45
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du skulle ha tagit en annan bok och ställt dig brevid...och efter en stund frågat om ni skulle bytlånas...he he

2009-09-06 @ 12:41:03
URL: http://sannado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0