Överkast och kunglig glans...

Förlåt mig för min usla uppdatering här på bloggen, det är under all kritik! Och jag har väl inte mycket att säga till mitt försvar annat än att kroppen krånglat ordentligt den senaste veckan och inspirationen har därför varit noll och ingenting! Detsamma gäller självklart besöken hos er. Jag ber om överseende och tackar er för att ni, trots detta, fortfarande besökt mig! <3

I onsdags fick jag den efterlängtade massagen och det var härligt.. Mycket av värken släppte då och jag orkade jobba under torsdagen och fredagen.

Sålde iväg Carolinas säng genom en annons på Blocket. Satte in den på morgonen och halv tio var den såld. På kvällen hämtade de den och samtidigt fick vi hem Carros nya, lite bredare bädd. Snacka om timing! :o)

Jag har som policy att inte bädda vår säng. Jag har alltid hävdat att man inte ska bädda in kvalstren(eller så är jag lat, inte vet jag!!!! Men, jag har ett underbart överkast som jag ibland lägger på sängen. Det har min älskade mormor sytt, i lapptäcksstil. Det är så vackert och har ett otroligt högt affektionsvärde för mig.

Jag vet inte hur era tonårsbarn beter sig, men mina lever liksom i symbios med sina laptops! Och de lever även sitt vakna liv i sängen! Ibland tillsammans med popcorn och kompisar också! :o)

Så nu har jag fixat nya överkast till dem och avsvurit dem ett löfte om att lägga det över sin säng direkt när de kommer hem från skolan(ja, de behöver inte bädda på mornarna!). Men, jag lär säkert få återkomma i ärendet!! ;o)

Idag var det kungabesök här i staden. Botniabanans invigning. Jag cyklade ner till det nya resecentrumet som ligger alldeles bredvid Universitetssjukhuset. Jag var dock inte där för att se konungen utan för att lyssna på Sofia Jannok. En tjej som sjunger samisk pop och jazz. Helt underbar!! Kör ett separat inlägg med några exempel på hennes ljuva stämma! Cyklade hem efter att kungen och hans anhang anlänt så jag vet inte om han sa "Kära Örebroare" när han startade sitt tal! ;o) I morgon blir det fortsatt firande med bl a Amanda Jensen och Sahara Hotnights.

Nu sitter jag här med datorn i knät(I love my Mac!), skriver inlägg samtidigt som jag tittar på Bröllopsfotografen på 4:an. Lite småkul är den nog! :o)





Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Sofia Jannok är helt underbar! Annorlunda på ett respektabelt sätt.



Inte heller jag såg kungen idag - men gråter inte över det :-)

2010-08-29 @ 01:18:20
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Svorskan

Numera brukar jag bädda sängen, men först vädrar jag sovrummet i minst en halvtimme med obäddad säng. Jag tror det är mest rätt att inte bädda, så som du skriver.

Sv: Jag tror att man kan känna av saker mellan två personer utan att man kanske är så jättenära också. Jag tror det har något med "frekvens" att göra. Precis som gamla tidens radiovågor, så om två personer är inne på samma "radiovåg" så kan de "höra" varann. :)

2010-08-29 @ 14:01:01
URL: http://svorskan.se
Postat av: Britt

Bäddar inte heller sängen...inte speciellt ofta i alla fall.



Sofia Jannok är otroligt bra och helst ska man se henne live. Har sett henne i Storforsen tillsammans med Roger Pontare.



Äntligen är Botniabanan färdig. Nu väntar vi här uppe på en fortsättning.

2010-08-29 @ 17:22:22
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Ulrika

Bröllopsfotografen är rätt ok. Fast jag hade så svårt att se "Pölsa" med hår o en annan attityd. Om du inte sett Smala Sussie, så bör du göra det.

2010-08-29 @ 18:31:27
Postat av: Ia

Du får INTE berätta för det här hemmets barn att man inte behöver bädda på morgonen...för det behöver man...annars blir det aldrig gjort ;)



Själv fick jag en lite besk smak i munnen av Bröllopsfotografen då könsrollerna är lite väl fyrkantiga...hade fungerat om man gjort nåt av det men så blir det ju inte!!!

2010-08-30 @ 11:13:12
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0