Positivt och negativt...

Igår var en lätt hysterisk dag, både på jobbet och hemma! Klockan sex på kvällen ringde en representant från Explorius för att intervjua mig och Carro ang utbytesåret i USA. Det var en väldigt trevlig kvinna, en Överkalix-bo. Vi pratade med varandra i över en timme. Och så säger hon: "Jag har bestämt att Carolina ska åka till USA nästa år. Och det beror mest på vad din mamma berättat om dig". Då blev jag stolt och Carro blev överlycklig.

Så.. nu handlar det "bara" om att fixa kosing. I runda slängar 100 000!! Inräknat min och Johannas "hälsa-på-tripp" sommaren 2012. Men jag vill verkligen att hon ska få åka. Tänk, vilken upplevelse och erfarenhet hon kommer att få. Och snacka om att hon kommer att få en suverän engelska(amerikanska) på köpet!

Men gårdagen innehöll även något negativt. Svärmors kapillärer behåller tydligen inte vätska utan släpper ut det i kroppen, till ställen där man inte vill samla på sig vätska. Sjukdomen påverkar bl a njurarna och vätskan trycker på lungorna(om jag fattat det rätt så har hon inte vätska i lungorna). Inte bra alls!

Pratade också med henne i morse och då blev jag ännu mer orolig. Hon låter verkligen inte frisk. Dessutom fyller hon år idag! En bättre födelsedag hade definitivt varit önskvärt! :o( Maken är i valet och kvalet om han ska åka ner; det är ju en bra bit. Jag ska ringa sköterskan och fråga rent ut om hon tycker att han ska komma eller ej.

Ja, livet består av både bra och dåliga saker. Ibland kommer dessa samtidigt och man vet inte riktigt vilken känsla man ska ha egentligen.

Kommentarer
Postat av: Selma

Det är ju så det är upp och ner... Jag tror att ett utbytesår är verkligt utvecklande för ungar. Mina ville aldrig tråkigt nog.

2010-02-06 @ 12:40:12
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Britt

Ja tur att livet är så att det dåliga blandas med det goda...att vi får lite av allt.

2010-02-06 @ 12:55:20
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Em

Alltid bra att fråga personalen vad de tycker. När min pappa var riktigt sjuk (i flera omgångar) fick jag väldigt raka och ärliga svar på just frågan om jag borde vara där eller inte. Det kändes bra och det gjorde det enkelt för mig att avgöra vad som var bäst. Sen kan man aldrig veta oavsett. Jag hoppas det går bra!



Vad roligt för dottern! Jag förstår att ni lägger energi på att hon skall kunna genomföra detta. Så underbart att få uppfylla en sådan dröm! För det blir säkert som en dröm med speciella upplevelser och minnen på gott och ont för hela livet. Kul!!

2010-02-06 @ 14:09:28
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: litentanta

OJ.... 100 papp, som särbot sa, hur i hela världen trollar man fram såna pengar :-O Men kul om det går, här är jag bara tacksam över att dottern trots allt dras med flygrädsla kan jag konstatera efter den summan...



Försökte googla lite på just kapillärer men hittade inget direkt om "otäta" sådana, hur kan det bli så och finns det någon behandling? (så typiskt mig, vi måste laga...) Jag är ganska rättfram när det gäller nära anhöriga som blir allvarligt sjuka, skulle nog säga att det kanske är läge att maken åker ner, man vet ju aldrig hur saker o ting blir :-( Finns inget värre än när man väntar för länge..



Ta hand om er och hoppas att svärmodern får må lite bättre!



Kramen!

2010-02-06 @ 18:08:33
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Håller fortfarande tummarna för svärmor.



Vad roligt för dottern! Men det var en himla massa kosing som behövdes... Hoppas det ordnar sig, skulle ju vara en fantastisk upplevelse!

:-)

Kram

2010-02-06 @ 18:50:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lillsnörpa

Vad spännande för Carro! Jag skulle varit väldigt stolt om jag var du. Kul att du lade så fina ord om henne.

Så förfärligt tråkigt med din svärmor. Hoppas att hon kan bli bättre. Jag tänker på er.



sv: Tack snälla! Ja, alla mina verk är till salu. Jag målar mycket på beställning också. Det är det bästa jag vet!

Kramar till dig!

2010-02-06 @ 19:51:16
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Postat av: Petter-Nicklas

2010-02-06 @ 19:51:31
Postat av: Petter-Nicklas

Vad spännande. Om hon behöver någon som ser efter henne i Jänkarland så kan jag ställa upp som handbagage.



sv: Nja, någon GPS har jag inte än, jag kör the old fashion style..

2010-02-06 @ 19:52:35
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: Malin

2010-02-06 @ 21:01:12
Postat av: Malin

Oj vad spännande!! Vilket underbart äventyr det skulle vara! KRAAM

2010-02-06 @ 21:02:44
Postat av: Kristina J

Vad kul det låter med USA-vistelsen. Jag är aningen avundsjuk på de som är unga nu, för det är så mycket lättare att resa ut i världen nu än det var när man själv var ung.



Hoppas verkligen att din svärmor kryar på sig, det är ju så jobbigt att ha sina nära och kära långt borta när det händer såna här saker.

2010-02-06 @ 22:53:35
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Gun

Kul med ett utbytesår. Det blir en upplevelse och nyttig erfarenhet för livet.

Hoppas svärmor blir bättre.



Det går inte att kommentera ditt inlägg om melodifestivalen, så jag gör det här istället. Salem var jättebra och jag gillade Pain of salvation också, trots att låten inte riktigt "kom igång". Tror jag kommer gilla den nu när jag vet att den är sådär skönt härlig genom hela.

2010-02-07 @ 13:03:16
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ia

Kram och kram <3

2010-02-07 @ 14:36:38
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Om jag inte minns fel har en blond kurator i vån under dig varit i USA under högstadiet. Minns inte om det var som utbytesstudent el om nån förälder jobbade där. Hon kanske kan berätta lite om sin upplevelse? Vi hade engelska tillsammans o hon lät helt annorlunda när hon kom tillbaka!

2010-02-07 @ 17:02:07
Postat av: Ulrika

Grattis till dotters antagning! Det blir helt klart en fantastisk erfarenhet för henne!!Vilken tur att hon har en mamma som är bra på att uttrycka sig!

Förstår att ni är oroliga för svärmor. Det är tvära kast i livet ibland. Kram!

2010-02-07 @ 17:11:21
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0