Doctor Martens...

När jag var på Doctor Martens-affären i London var jag tvungen att berätta för personalen där om hur Carro fick sina allra första Doctor Martens-kängor.

Vi åkte nämligen på en garageloppis, hon och jag. Det brukar jag sällan göra eftersom det så sällan finns något bra att köpa(i mitt fall böcker!!!). Vi gick runt och tittade och plötsligt hittade Carro ett par helt oanvända silverfärgade kängor. Hon tyckte att de var fräcka, men något för stora för henne. "Nåja", tänkte jag, "hon vill ha dem så jag får väl kolla vad de ska ha för dem". Och när säljaren sa "tio kronor" så köpte vi dem.

Det gick säkert ett år, om inte mer, och jag hittade dem i förrådet. Jag frågade dottern om hon fortfarande skulle ha dem eller om vi skulle lämna dem till Röda Korset. Självklart skulle hon det och nu kanske de passade bättre. Carro tittade lite närmare på dem och sa: "Men mamma, vet du vad det är för ett par skor?". "Nej", sa jag. "Det är ju Doctor Martens. De är ju svindyra att köpa". "Jaså", sa jag och fattade ingenting.

Det visade sig alltså att hon, för en guldpeng, köpt ett par helt nya skor som i butiker går loss på ca 1200-1600 kronor!!! Det måste nog klassas som världens fynd!!! :o)

De skorna har hon använt jättemycket och det silvriga börjar lossna. Därför ville hon ha ett par nya.. ett par sådana här:



Men jag kan säga att ovanstående var aningens dyrare än de silvriga. Dock var de betydligt billigare i London är här i Sverige!


Kommentarer
Postat av: Em

Vilket klipp! Det är roligt när man upptäcker sånt. // Din header är jättefin!

2010-06-28 @ 18:51:29
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Kristina

Så otroligt, såna fynd är ju så kul.Vilken fin header. Du har en duktig dotter Kram från trötter

2010-06-28 @ 22:14:26
Postat av: Bara Jag

Man kan ju säga att i genomsnitt så har hon fått riktigt billiga märkeskängor hela två gånger!!

2010-06-29 @ 00:28:00
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Oh ja, Docs går på en del pengar. Jag hade en otrolig tur för ett par år sedan när en skoaffär här rensade sitt sortiment och sålde ut sina (helt nya!) dr martens för 300 kronor paret. Dessvärre fann jag dem sjukt svåra att gå in så jag sålde dem... För 900 spänn. Schysst affär ;D



ps. Din nya header är verkligen superfin!

2010-06-29 @ 01:13:50
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Selma

Snygga både designen och skorna!

2010-06-29 @ 11:44:35
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Daniel

wow vilket fynd! Vilket klipp!! Borde se på vinden vad man har i gömmorna!

Fin header!

2010-06-29 @ 12:43:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ulrika

Det kan man kalla reafynd! Dom blommiga var jättesöta, även om jag förstår att dom var något dyrare..:D

Ny bloggdesign har du också! Snyggt!Vad fin du är!

Kram!

2010-06-30 @ 21:29:08
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0