Vadå vård av barn???

När jag vaknade i morse så hade jag en konstig känsla i kroppen. Trodde att det berodde på att det var dags för mäklaren och fotografen att komma. Men när tidpunkten var slagen för besöket kom endast mäklaren. Fotografen var hemma för vård av sjukt barn. Neeeeeeeeej, så besviken jag blev, men det förklarade min känsla också! :o(

Så det blir fotografering på fredag istället. Och sedan läggs bilderna och informationen ut på nätet och annons skickas till tidningen på måndag kväll. Så på tisdag ska huset ligga ute för allmän beskådan. Skräckblandad förtjusning kan man väl beskriva min känsla inför det! Någon frågade om hemnet.se och ja, jag tror att huset hamnar där automatiskt.. eller?!

Den senaste tiden har jag insett ytterligare en fördel med att blogga. Man slänger ut en fråga på bloggen och vips får man en massa svar! Jag vill, återigen, tacka för alla era idéer och lyckönskningar. Om ni visste hur mycket dessa betyder för mig! TACK!



Dessa två syrenhortensior kommer att bli väldigt saknade av mig! Önskar att jag kunde gräva upp dem och ha dem på balkongen, men tveksamt är väl hur glad husköparen skulle bli av att se två stora hål i backen! (Och tveksamt om de skulle få plats på vår balkong! Hahaha).

Däremot ska det finnas en klausul i köpeskontraktet om att de inte får såga ner dem! För det var precis det vi höll på att göra när vi flyttade in i huset för många år sedan. På våren/försommaren ser busken nämligen helt död ut. Gamla knotiga grenar som ser ut att kunna gå av närsomhelst. Så när vi såg den i det skicket så tänkte vi "vi sågar ner skiten". Min mamma höll sågbladet mot stammen och var i färd med att börja såga, då grannfrun kom utrusande och hysteriskt skrek:

"Herregud, nej!!! Ni får inte såga ner den".
Vi tittade på henne och sedan på busken och sa:
"Men, den är ju död!".
"Nej", sa hon, "den är inte död. Vänta till efter sommaren och se om ni då vill såga ner den".

Vi kan väl säga så här: Jag är oerhört glad att hon var hemma den där dagen och att hon faktiskt kom ut och hindrade oss, för när hösten kom var det ingen som hade en tanke på att såga ner nämnda buske. Kan bli litet kallsvettig när jag tänker på hur det kunnat gå! :o)





Kommentarer
Postat av: Kristina J

Fantastiskt vacker bild! Den borde du lämna till mäklaren så spekulanterna får se hur vackert det är på sommaren. Var nyss inne på Hemnet och såg att det ligger ute några objekt i dina och mina kvarter och det ser lite sorgligt ut med vinterbilderna. Hoppas försäljningen går bra, förstår att det känns pirrigt och jag vet från egen erfarenhet att det är en märklig upplevelse att ha sitt hem utlagt till allmän beskådan.

2010-03-10 @ 14:03:40
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

åh vad de är vackra. Jag tycker du ska ta en del alt prova och rota en kvist och sen sätta den i vintertålig kruka. Många buskar går att rota, skulle det funka så anmäler jag mig till en kvist.

Trist att det ej blev foto idag. Tycker oxå du ska lägga ut fotobilden som du visar oss. jag skulle falla för huset bara av den anledningen kram Kristina

2010-03-10 @ 14:47:14
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Selma

Det sägs ju att man ska låta hela den första säsongen gå om man flyttar till en gammal trädgård. Det är nog klokt.

2010-03-10 @ 16:25:53
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: znogge

Jag tror inte att man ska göra något alls förrän man sett trädgården blomma under en vår, sommar och höst!

2010-03-10 @ 16:44:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ninja

Mina föräldrar sålde sitt hus med sin vackra trädgård i höstas. Mamma hade gjort den så fin med gamla frukträd, hortensior, rhododendron, uteplatser, en fiskdamm m.m hon hade jobbat i tolv år med att få ordning på den. Nu orkar hon inte hålla den i skick längre så de sålde huset. Nya ägarna har grävt upp hela trädgården och gjort om den till hundgårdar. Så kan det gå!

2010-03-10 @ 16:45:24
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: Monica

Jag får lov att önska dig lycka till med husförsäljningen och flytten till ert nya hem senare! Det är alltid spännande att flytta tycker jag.

Sv: Tack! Skönt att man får vara lite gnällig nån gång.

Ditt koncept är ju ganska smart, men jag vete sjutton om det funkar efter en sån här rekordvinter... Lycka till! Kram på dig!

2010-03-10 @ 16:58:47
URL: http://hassedotter.blogghavet.com
Postat av: Em

Det där med att slänga ut frågor i bloggen och få massor med svar har jag också haft nytta av. Hur praktisk som helst. Sen har jag varit med om att flytta från mitt "drömhus" och ser fortfarande (när jag går förbi) hur de ändrar och gör annorlunda än vad jag ville ha gjort. På något vis känns det bra, bra att livet har så många möjligheter och att ingen fortsatte på min dröm. Nu låter det som att jag vill ha tillbaks huset, det vill jag inte, men det fanns drömmar när jag bodde där.. :D

Sv: Ja, tänk det är bara 3 dagar tills jag är i Stockholm. Känns så spännande, känner mig som en liten flicka. :D

2010-03-10 @ 17:15:59
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: anne

Ni ska sälja? Spännande och hemskt!



Jag tror nu inte ni kan få in en klausul om träden i kontraktet, men säkert räcker det med att ni visar dessa bilder och berättar om höstdräkten! :)

2010-03-10 @ 17:54:13
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ia

Oj, oj så vackra!!!

2010-03-10 @ 18:45:51
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag läser din blogg och tycker den är så bra. Viktiga och kul ämnen. Det här med flytta från en trädgård ja. Förra året var första året UTAN mina pioner. Det kändes lite trist men - innan vi flyttade grävde vi upp en bit pion och planterade i dotterns trädgård.

2010-03-10 @ 19:10:05
Postat av: puzzelkvinnan

Jaha vård av barn,finns det ej för vuxna oxså.Inatt kom jag in rusande på akuten ,med akut urinvägsinflamation.Och sedan vart det att vandra hela natten.Vård av mig hade jag behövt.Vi bor i ett 3v hus,så det går att gå omkring.Den dagen vi ska sälja kommer jag att gråta och skratta,men äppelträdet tar jag med...........

2010-03-10 @ 19:28:33
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Magda

Ja du så är de nog..Vettigt att varna de nya ägarna så de inte gör något dumt!!!

Min mamma var trädgårdsfantast... O hennes trädgård var något utöver de vanliga... Full med perener som var vanliga o ovanliga...Men de var gjord på ett sånt sätt så den i princip skött sig själv... De som köpte deras hus när pappa flyttade efter att hon gått bort tog dit en schaktmaskin o skalade bort allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Innan de sett vad som kom upp... Herre Gud så hemskt de var när jag såg de... O under sommaren var de över till sina närmaste grannar o sa att de ville ha en sån trädgård som de hade... O då sa Kent (grannen) de var de ni grävde bort med schaktaren!!!

2010-03-10 @ 19:29:26
URL: http://magdafunderarnu.blogg.se/
Postat av: Magda

Glömde ju att säga att JA chocken var av godo =)

2010-03-10 @ 19:30:25
URL: http://magdafunderarnu.blogg.se/
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Jättevackra! Luktar dom lika gott också? Jag har aldrig hört talas om syrenhortensior!

Trist med fotografen, då blir det till att försöka hålla "piffet" uppe till på fredag då. Kan tänka mej att det blir skönt att pusta ut lagom till fredagsmyset!! Kram o lycka till!



SV: Bloggträffen tar vi framöver, när det passar. Vi får väl höra vilka som är intresserade och önskemål om tidpunkt och plats. Jag menade inte att på något vis lämpa över något sorts ansvar för det på dej!!! ;DD

2010-03-10 @ 20:06:19
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: litentanta

Jag gjorde ju nåt mer eller mindre vansinnigt, köpte ett hus i en by bara för att dåvarande pojkvännen vägrade flytta från sitt jädra garage... :-( Blev överlycklig när huset vars trädgård jag hade beundrat i smyg blev till salu o vips satt jag där med ett STORT hus och en STOR kuperad trädgård.. Jag sabbade det mesta dessvärre, huset "skötte" sig själv med två svängar vattenskador osv men trädgården... Det är svårt när man är stadsbo, var alltid så orolig över vad tantan som sålt tänkte, o jo, hon bodde kvar i byn...



Men, men, man lär sig, sista huset, uppe i lappmarken, där begränsade jag mig i mina "göra trädgårdsbestyr" och fick faktiskt till de projekt jag hade tänkt... Om man inte bokstavligen skiter guld så är det halvsvårt att göra de där stora förändringarna!



Ta hand om dig nu, o lycka till inför försäljningen!

Kramen från rätt sidan ån ;-)

2010-03-10 @ 22:40:54
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Gun

Vilken underbar syrénhortensia. Vilken tur att ni inte sågade ner den. Fast man vet aldrig med nya ägare, vad de vill och så.

2010-03-10 @ 23:20:25
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Vilken tur att grannen vågade komma ut och säga något till er. Många skulle nog bara ha skakat på huvudet och fortsatt med sitt.....



Huset man bor i har ju varit utgångspunkten för tillvaron och det finns många minnen och drömmar förbundna med bostaden. Hoppas att försäljningen går bra och att sorgen blir begränsad. När försäljningen är ett faktum....Det känns.....

2010-03-10 @ 23:24:17
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Agneta

önskar lycka till inför försäljningen, och tycker som så många andra här att bilden på trädgården i blommande skick borde ju vara med i bildvisning så att busken inte försvinner av misstag. inte alla som har ro att vänta en sommar och höst innan allt ska göras om.

Vi sålde vårt hus i Mullsjö och flyttade ner hit till Skåne, i kontraktet stod det att två träd som stod mitt i trädgården (barnens dopträd) skulle följa med oss och istället satte vi dit två buskar. Men att ta med din jätte till en balkong blir ju inte lika smidigt..

2010-03-11 @ 14:13:55
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Mina grannar kapade ner pappas douglasgran som var hans ögonsten. Jag letar febrilt efter en ny att plantera på min gård. Men de är nästintill omöjliga att hitta. Hoppas på Hanskogs el Skogforsk. När jag ändå är i farten ska jag leta upp nån syrenhortensia att ha inne på logområdet!

2010-03-11 @ 16:44:25
Postat av: Britt

Vilka härliga buskar. Tror du de växer i Luleå också? Ska tipsa mamma om Syrenhortensior till hennes trädgård. De skulle passa så bra med hennes syrener, snöbolsbuskar, spireor och rosenbuskar. Finns de förresten att köpa eller är det en så gammal sort så den inte finns mer i handelsträdgårdarna?

2010-03-11 @ 20:30:40
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: anna

Sv: Ja, jag vabbar idag. Sonen blev sjuk samtidigt som dotterns hostförkylning började gå över, så barnen har inte varit hos dagmamman sen i torsdags förra veckan och ska inte dit förrän tidigast på måndag. Eftersom maken jobbar kväll denna veckan har vi pusslat så gott det går, idag har jag dock varit hemma HELA dagen. Imorgon är maken ledig,så då får jag jobba hela dan.

Hoppas du får en skön helg! Kram

2010-03-11 @ 20:44:44
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Jag skulle säkert också ha sågat ner buskarna. Tur grannen kom ut :-). Ha det gott!

2010-03-11 @ 21:53:28
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: LissenTo

Jag skulle säkert också ha sågat ner buskarna. Tur grannen kom ut :-). Ha det gott!

2010-03-11 @ 21:53:31
URL: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0