Busy bee...

Eftersom jag känner mig som ett stressat litet bi så undrar jag när jag kan gå i ide. Nä förresten, bin går väl inte i ide? Det är det väl björnar som gör. Jamen.. vad gör bina då? I vilket fall som helst så ska det bli skönt att få "gå i ide" hos mamma hemma i byn om två veckor.

Det här året har varit helt galet. Många saker har varit fantastiskt roliga, men en hel del har varit skitjobbigt. Husförsäljning, packning, tapetsera/måla i lägenheten, flytt, uppackning.
Fixa och pyssla, en riktigt rolig syssla.
Resan till London med jobbet var härliga dagar. Fyllda av "jobb", men som ändå kändes som rena semestern.
PV-träffen var också ett roligt avbrott i allt flyttande.
Arbetsrelaterade dagar i Stockholm och bloggvänssträffar. KUL!!!
Tandläkarbesök som både känts i käke och plånbok.
Stundtals högtryck, både på väder och i livet.
Fixande med intyg, läkarbesök, spruttagningar till Carro inför utbytesåret.
Dock en höst med lågtryck som inneburit värk och en själslig "blues".
Operation och omkullkörning som gjorde saken värre.

Det känns som om jag aldrig haft en så fulltecknad almanacka. På gott och ont. Många noteringar däri har varit roliga och otroligt givande. En hel del har, som sagt, påverkat mig negativt och gett mig mera värk.

Nu har jag en blandad kompott kvar innan året tar slut. Mest är det trevligheter, tack och lov!

På dagens datum står det: Mia Skäringer show. 19.00. Det ser jag fram emot, jättemycket.

I morgon har vi ett eget loppisbord på Obbola Folkets Hus. Kl 10-15 är loppisen öppen och ni är välkomna dit! Jag och Karin säljer grejer till förmån för våra fadderbarn i Tanzania. Två unga tjejer vars skolavgifter vi hjälper till att betala.

Två torsdagar på rad kommer jag att få massage. Första gången är det snart utexaminerade massörer som ger den. 150:- för 50 minuters massage. Och sedan ska jag till min "egna" massör Gertrud. Hon har masserat mig, i princip, en gång i månaden sedan 1998! Man kan lugnt säga att hon känner min rygg och mina axlar väldigt väl.

Sedan har jag ett hatfyllt besök hos tandläkaren i mitten av november. Då ska det putsas och ev göras ett avtryck till en bettskena. Jag bävar! :o(

I slutet av november är min lediga vecka i Norrbotten inskriven. Ursäkta att jag tjatar, men som jag längtar!! :o) Då ska jag också träffa tre gamla klasskompisar, varav en som jag inte sett på många, många år. Tackar Facebook för att vi fått kontakt igen!

Andra helgen i december åker hela familjen ner till Stockholm. Maken har styrelsemöte och vi kvinnfolk ska "göra stan". Dessutom ska jag förhoppningsvis träffa min kusin som jag inte sett sedan jag var jätteliten. Ytterligare ett tack till Facebook som gjorde att vi hittade varandra igen!

Efter resan till Stockholm är det slut på noteringar i min almanacka. Då står nämligen julen för dörren! :o)

Update:
Glömde ju nämna den kuliga dagen hos The Studio med photoshot och efterföljande middag med vännerna. :o) Det var en av höstens höjdpunkter!



Kommentarer
Postat av: Agneta

låter som om det varit mer än full fart detta år för dig när man ser det så nertecknat som du gjort. Förståratt det ska bli skönt komma hem och få njuta av både lugn o gamla vänner.

Men först hoppas jag att din kväll idag blir riktigt trevlig!

kram

2010-11-06 @ 11:43:09
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: imse

Den showen skulle jag också vilja se!



Ju äldre man blir desto mer fulltecknad tycks almanackan bli. Förstår dessa pensionärer som beklagar sig över hur lite tid de har.



Ha det gott, kram!

2010-11-06 @ 12:52:12
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Du har verkligen tusen järn i elden, inte konstigt att du känner dig sliten ibland! Det är bra att ha kuligheter att se fram emot, det gör att man orkar lyfta blicken och fortsätta framåt när det kör ihop sig. Mia Skäringer låter kul, hon verkar vara både klok och rolig - som du! Kram!

2010-11-06 @ 13:45:04
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Wow! Vad du är i farten. Det är på gott och ont, men jag börjar undra på om det inte mest är på gott ändå. Har märkt att ju mindre jag har att göra, ju mer stressad blir jag av det jag skall göra. Ond cirkel det där. Bättre att vara i farten då och om det ibland blir lite väl mycket, så är man bättre på att koppla av när möjligheten ges. Men så har vi det där med att ta till vara sig själv mitt uppe i alltihopa. ;)

2010-11-06 @ 18:00:08
URL: http://svorskan.se
Postat av: Kristina

oj vad du hunnit med under året inte konstigt om kroppen säger ifrån. Förstår att du behöver vila och avkopppling och ser fram emot mammaträff. Stockholm låter inte dumt heller. Hoppas du ej knäcker dig imorgon och att ni får in pengar till barnen. Tänker på dig kram

2010-11-06 @ 21:01:16
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Oj du har agendan full. Det är väl på både gott och ont. Kram

2010-11-07 @ 11:50:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ojojoj, vilken kalender! Va kul med Mia skäringer, är så avundssjuk!

2010-11-07 @ 13:41:24
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Oj, du har hunnit med en hel del!!

Hoppas att den kommande veckan blir till belåtenhet!

2010-11-07 @ 20:19:30
URL: http://blogg.rhode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0