Dagens agenda...

... på denna lediga dag är en date med tvättstugan. Det är en rätt skön syssla, jag tror faktiskt att det blir som en meditationsstund. Speciellt rogivande är det att plocka ur den torra tvätten, vika dem fint och sedan få in dem i alla skåp. I vilket fall så är det väldigt skönt att få allt gjort på en och samma dag. När vi bodde i huset, med egen tvättmaskin, tvättade jag flera gånger i veckan och det hängde kläder på tork överallt.

Det är konstigt, men jag saknar inte huset ett dugg. Jag har inte ens tänkt på "min" syrenhortensia(den måste ju ha övergått till rosa nu!). I somras saknade vi "vår" fina grill förståss, men det var det enda. Maken har nu fått ett garage till sin älskade PV och garaget ligger alldeles i närheten av vår lägenhet. Så det är ju perfekt. Jag saknar dock min förra granne och vän, Carinne, men vi ska nog se till att träffas.. så fort valet är överstökat. Hon är så upptagen med valfrågor och valstugor just nu! :o)

Nu ska jag klä på mig och ta Bessie på en promenad. Vädret har ju varit underbart de sista dagarna, även om man blev lätt chockskadad av den plötsliga värmen. Trodde först att jag fått vallningar, tills jag insåg att temp-mätaren visade rätt höga grader utomhus. Det där med klimakteriet kan vänta lite, tack så mycket!

Tack för de fina orden om mina ego-pics. Jag hade en duktig fotograf! Själv blev jag faktiskt, för en gångs skull, riktigt nöjd med min egen uppenbarelse! :o)



Kommentarer
Postat av: Cina

Det är sannerligen skönt med lite värme igen. Nä, att tvätta tillhör inte mina favoritsysslor. Kan ju bero på att det känns som jag alltid ligger efter. Mycket tvätt blir det.

Vilka jättefina bilder på dig!!! Verkligen!

Ha en bra ledig dag!

Kram!

2010-09-08 @ 10:19:33
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Ia

Det är väl absolut en av fördelarna med att bo i lägenhet...att ha en redig tvättstuga där allt är klart på samma gång. När jag bodde i hus tvättade jag ju alltid...mend et rä kalrt jag hade två små barn också :P



Ha en bra ledig dag...öh, ledig och ledig ;)

2010-09-08 @ 10:29:14
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag hade samma sak när jag flyttade från hus till lägenhet, saknade det inte. Skönt att inte du gör det heller.

Sv: Grand Hotel vid Hyde Park skall vi bo. ALLT blir mysigt, älskar att resa med dottern. :D

2010-09-08 @ 16:44:10
URL: http://svorskan.se
Postat av: Mia systeryster

Åh, jag älskar min syrenhortensia, och den har övergått i rosa nu=D Älskar doften av nytvättat, men tycker det är tjatigt att vika all tvätt!

2010-09-08 @ 20:28:50
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Agneta

jag har tvättstugan just nu, och precis som du så känns det ibland skönt att få gå dit bort själv i värmen och stå o vika all tvätt. En stund att bara vara ensam och få lugn..samtidigt som det luktar gott! :-)

Jag viker allt där borta sen är det bara att lägga in i skåpen härhemma

2010-09-09 @ 15:39:26
URL: http://bigmarlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0