Fredagsmys...

Ja, ni får gärna nynna på den där sången för jag hoppas att ni alla har någon form av fredagsmys.

Idag slutade jag lite tidigare och jag kommer att vara ledig även på tisdag; det blev nämligen rätt många timmar "övertid" under resorna till Stockholm och Skellefteå. Men jag känner att jag behöver vila lite nu.

Har suttit med mac:en i knät, surfat runt, läst inlägg, kommenterat och samtidigt kollat både Doobidoo och Skavlan. Jag brukar inte titta Doobidoo i vanliga fall, men har ibland har jag kollat när det blivit dags för "Sista minuten". Det momentet tycker jag är skitkul att titta på. Ikväll var det ju ett par som knep 9 poäng och det hör definitivt inte till vanligheterna.

Nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa i bok 2(Fatta eld) i triologin om Hungersspelen. Jädrars, vilka bra böcker och jag misstänker att det snart kommer ut en film baserad på dem. Bok 3(Revolt) har kommit ut på engelska, så snart är den nog översatt till svenska så jag kan köpa den. Vill inte ha två svenska och en engelsk bok; det stör min känsla för symmetri! Hahahahaha..

I morgon(och på söndag) är det storloppis på Nolia. Det ska jag gå på. Jag ska inte stressa utan strosa runt i lugn och ro och se om jag kan göra några fynd!

Må så gott, vänner! <3


© Pia Hagman

Kommentarer
Postat av: litentanta

Blev ju lite halvtrist valresultat kanske, men man får väl ta itu med livet ändå, tummen ur o så där sägs det ju!



Jag är ursprungligen en fd tunglyftande (som i mejeriavdelning, inte för "skojs o muskler") som pajjade nacken, diskbråck och allmän smärtproblematik i överkroppen kan man säga... Axlar o handleder o, ja, jag blev tantig redan vid 30 års ålder sisådär.. =(



Sen "ledsnade" jag ihop, är ju (var.....) en arbetsnarkoman i massor, gick ett 30-dagars pass innan företagshälsan slet mig från jobbet... och att bara gå hemma, eller ligga var det väl mest de första åren, gör en tanta jädrigt olycklig.



Och sen var det ju läge för epilepsi, har bråkat med den också i 6,5 år och har inte lyckats få till nån bra medicinering som fungerar varken mot anfall (fast nu peppar peppar) men som ställt till det så i min skalle och de funktioner man ju ska ha där att jag är urusel på allt... Minnet och uthålligheten, koncentration, fixar inte att vara i "röriga" lokaler o pip o ljus o sånt startar oftast upp anfall också... Vilket gör mig än mer förvirrad =(



De flesta upplever mig som tämligen skärpt dock, får jag bara vara i en lugn miljö så ökar orken bra mycket men jag har en fördel, munnen kan gå även om jag inte alltid vet vad jag menar, och det lyckas otroligt ofta framstå som att jag har en vettig tanke bakom :))



Blev precis helt utdömd av Af i dag, tunga saker men jag måste inse att jag inte är densamma. Jag får börja om någonstans där jag kan vara "lagom" virrig och GÖRA NYTTA... Jävla sommar med utförsäkringen, hemsk höst utan att veta nåt... Blir nog så att jag ramlar in på sjukpenning igen och får stanna upp allt som roterar runt, runt.. (har lite tankar om att få byta medicin igen också... maximalt tänk måste jag komma åt även om det inte blir ens i närheten av hur jag brukade vara!



Alldeles för sen mitt i natten kram =)

2010-09-25 @ 02:31:37
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Ia

Blir lite nyfiken på den där trilogin...måste googla ;)



Ha en bra dag :P

2010-09-25 @ 09:58:49
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag tror att trean Mockingjay ska komma på svenska i oktober. Ha en fortsatt skön helg! Det ska jag ha i Göteborg.

2010-09-25 @ 10:01:27
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Kul med loppis. Vill också gå... :)

2010-09-25 @ 10:07:08
URL: http://glitterogon.wordpress.com
Postat av: Maria

Tack vännen!

Ja det känns som att det går framåt för min del =)

Trevlig helg!

2010-09-25 @ 12:13:31
URL: http://livetsmarathon.wordpress.com
Postat av: Agneta

ha det så kul på storloppisen, alltid finner du nog något fynd! :-)

Sv; tja, ett batteri hade kanske varit bättre än Cidern..?? Bara stoppa in ett nytt och vips var man på benen igen!

2010-09-25 @ 13:15:42
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så kul träffa dig, komiskt att ni kom samtidigt som vi. Jag hade just sagt till maken att spana efter dig så ropar han titta i bilen! Mitt fynd inskränkte sig till en rulle dmc garn . Få se om det funkar till smycken. Vilken fin bild ovan. Ha en skön lördag kram

2010-09-25 @ 16:10:53
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0