Solidaritet???

Läs fortsättningen på Sveket här. Finns det verkligen någon, oavsett partitillhörighet, som anser att man ska få lov att behandla människor på det här sättet. Den personen skulle jag i så fall vilja omyndigförklara!

Återigen, vi är många som fått det bättre med Alliansen. Absolut! Vi som jobbar, alltså!

Men vad alla borde fundera på är om vi verkligen vill ställa upp på dessa regler OM vi blir sjuka eller arbetslösa? För vad händer då? Har alla tänkt på det eller är det bara kortsiktigt tänkande "Jag har det bra med jobb och hälsan i behåll!"? Alla vet vi hur fort saker kan förändras genom olyckor och annat.

Det finns många exempel förutom Emelies mamma. Men egentligen spelar det ingen roll. Att en människa ens kan bli utsatt för detta är skamligt!

Jag har skrivit det tidigare, Alliansen har gjort en sak bra. De har satt eld i baken på myndigheter vad gäller att ge rehab och arbetsträning till de sjukskrivna och en hel del har fått arbete/arbetsträning. Alltså, toppenbra för de sjukskrivna som klarar av arbeta. Om de stoppat där, så hade det varit okey. Men att sparka på dem som är för sjuka för arbetsträning; skämmes ta mej f*n!

Det är definitivt en SOLIDARITETShandling när jag i morgon går till valstugan för att lägga min röst på de Rödgröna!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är skamligt att sådant kan hända. Skamligt! Dock skyller jag inte på alliansen utan på trötta läkare och odugliga handläggare för även i försäkringskassans nya system, alliansens, så ska dom som är för sjuka för att jobba vara sjukskrivna. Jag röstar självklart röd/grönt men inte pga detta.

2010-09-18 @ 13:33:43
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: litentanta

Kram

2010-09-18 @ 17:55:35
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Agneta

jag håller fulltständigt med dig i detta, valet är inte svårt imorgon!

2010-09-18 @ 19:01:39
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Monica

Sv: Ja, jag är glad att jag har bra tänder, jag har nog alltid haft det.Visst har jag läst om dina käkbekymmer, jag läser din blogg varje dag, även om jag har varit dålig på att kommentera den senaste tiden.

Allt är bra med mig, just nu är det en hel del valarbete som har stått på agendan. För mig finns bara ett alternativ, jag är ju sosse i själ och hjärta så valet imorgon blir inte svårt.

2010-09-18 @ 20:50:58
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Jag håller fullständigt med dig. Jag kommer också rösta för solidaritet,ett ord som knappt hör längre. Ibland funderar jag som så, de som röstar på Alliansen nu bara för att dom kommer kunna tjäna några kronor till, har dom tänk tanken på vad som skulle hända om dom själva blev sjuka. Eller dom behöver inte bli "sjuka" utan dom kan råka ut för en bilolycka så att de inte kan jobba längre, har dom tänkt på det. Nej jag tror inte att de har gjort det, dom tänker bara kortsiktigt. Ha en fortsatt trevlig helg. /Kram

2010-09-18 @ 21:44:01
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Jag som tror att jag velar fortfarande - eller gör jag det egentligen? Hmmm, vet inte där heller.



Hursomhelst, en annan sak som jag har tänkt på när det gäller blått eller rött är det som jag tror samma Emelie formulerar så fyndigt "Bytt bytt kommer aldrig mer igen"... För när blått sålt alla kommunala bostäder och allt annat statligt/kommunalt, så finns det ingen återvändo... Är det verkligen bra det?!

2010-09-19 @ 02:58:04
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: sara - Glitterögon

Ja, för hela Sverige - ett mänskligt Sverige. Själv är jag sjukskriven och har inte sett röken av, än mindre hört talas om någon rehabilitering. Däremot har jag hela tiden brottats med och kännt ångest inför varje litet beslut försäkringskassan ska fatta. Har väntat på pengar i över 3 månader och fått tykna svar från fk!

Jag röstar med hjärta och hjärna - och tänker på andra än bara mig själv.

2010-09-19 @ 09:26:37
URL: http://glitterogon.wordpress.com
Postat av: Anna

Nej, jag kan heller inte ta det att människor blir behandlad som denna kvinna blev och hon är aboslut inte ensam om det. Det finns ju fall det skrivits om som suttit i samma sits som tom tagit sitt liv pga regelsystemet.



Jag kommer oxå att rösta på sossarna även om jag inte riktigt tror på solidaritets tänket i alla lägen. Men en trygghet måste vi alla ha för helt plötsligt sitter vi i Emmelis mammas sits.

2010-09-19 @ 13:34:30
URL: http://wiccans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0