Varv på varv...

Vaknade till ett riktigt ruskväder och en himmel i ungefär 48 skalor av grått! Usch och fy! Men sådan tur då att det fanns en stor inneloppis på Nolia att tillbringa ett par timmar på!

Jag, maken och Carro åkte iväg dit och travade runt, stundtals var för sig. Träffade på vännen Kristina och hennes man; det var så kul att se dem! Hoppas de hittade allt de var på jakt efter. Själv var jag var ute efter gardiner till köket och en hylla till sovrummet, men ingetdera kom jag hem med. Däremot blev det några böcker.. same procedure as always!!!

Ett otippat inköp blev det! Björn Ranelid har jag nämligen aldrig läst något av och har alltid haft svårt för att höra honom prata på sitt "högtravande" sätt. Men efter att jag såg honom i Stjärnorna på slottet så har jag tänkt att jag ändå borde ge honom en chans. Gillar jag den inte så har jag i allafall inte lagt ut massor på den! Hahaha..





Under våra planeringsdagar med jobbet hade vi en bibliotekarie på besök. Våra hälsoinspiratörer hade en fundering om vi på jobbet eventuellt skulle starta en bokcirkel. Hon berättade då om den bokcirkel hon håller i. Mot slutet frågade jag henne vilka böcker hon hade på sin Topp-10-lista. Då nämnde hon bl a "Till Mervas" av Elisabeth Rynell. När jag nu hittade den på loppisen så tänkte jag att det nog var meningen att jag skulle hitta den! :o)


Strax innan vi skulle åka hem hittade vi en gammal skrivmaskin för 90 kronor. Väldigt fräsch, om man bortser från åratals av damm som fanns på den. Visst är den vacker?! Carro ska ha den på sitt skrivbord, så fort jag skurat den ren ;o)


Maken hittade en väggklocka som passar bra med resten av hans samling av radioapparater, termosar och plåtbilar.






Kommentarer
Postat av: anna

Sv: Ja, det är kul att få användning av sin kompetens i jobbet. Jag känner mig så värdefull varje gång när jag kommer in i klassrummet hos 5-6:an och deras lärare lyser upp som en sol när hon inser att jag kan hjälpa henne med några elever enskilt under en timme eller så. Att få känna sig behövd - en livsnödvändighet för mig och alla andra, tror jag. :)



2010-09-25 @ 21:18:28
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag älskar ju att läsa, men Ranelid kan jag bara inte med. Jag har verkligen provat att läsa hans böcker men det går inte, jag kommer inte igenom dom. Jag tycker att han skriver ungefär lika högtravande som han talar :( Ska bli spännande och se vad du tycker om hans sett att skriva. Loppis är ju för härliga, man kan verkligen hitta bra och roliga fynd. Just böcker brukar jag alltid titta efter. Fortsatt trevlig helg önskar jag dig. /kram

2010-09-25 @ 21:38:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: litentanta

Loppis i morgon också? Jag försöker leta reda på info på nätet men hittar inget.... Den här loppisen är ju en jag brukar lyckas ta mig till :-)



Ha det bäst!

2010-09-25 @ 21:55:11
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

För att inte hitta något kom du hem med förvånansvärt många prylar ändå :-) Kram!

2010-09-25 @ 22:06:37
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Ulrika

Det bästa med att du köpte Ranelids bok på loppis är att då får han inte en enda krona för det! Jag skulle ALDRIG köpa en bok av den personen efter att ha mött honom i jobbet. Tvi vale!

2010-09-26 @ 08:14:13
Postat av: Britt

Oj vilka intressanta böcker du ska läsa/läser. Själv har jag fastnat i deckarträsket sedan länge tillbaka och plöjer den ena deckaren efter den andra. Måste försöka ta mig ur och börja läsa annat. Jag får så ruskig fantasi när jag är ute och promenerar. Får för mig att jag ska hitta än det ena eller andra styckat i buskarna. ;)



Vilken fin skrivmaskin. Mamma har en liknande i vardagsrummet plus en gammal trattgramofon. Det enda som saknas hos henne, tycker jag, är en riktigt gammal trampmaskin från Husqvarna.

2010-09-26 @ 10:23:17
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Ia

Lustigt....just den av Ranelid köpte jag också i somras...i tanke om att försöka få mig själv att bli lite mildare i sinnet när jag tänker Ranelid :P men...den är kvar i torpet inser jag....Freud som spökar kanske ;)



Själv har jag just nu nästan bokköpförbud...går ganska bra :P

2010-09-26 @ 11:24:08
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Hah, jag handlade också på second hand igår. Kom hem med åtta böcker, fick dem allihopa för det habila priset av 45 kronor. Gillart! Du får låta meddela om Björn Ranelid var något att ha. Jag har länge varit nyfiken på att läsa något av honom, känna av hans omtalade "ranelidska" språk, heh. Jag hittade en titel av honom igår men fann inte beskrivningen av innehållet särskilt intressant.

2010-09-26 @ 13:30:28
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ett ynka garnnystan och en påse bullar blev vårt inköp, så det roliga var att träffa dig.

Kul att du bygger upp med böcker igen. Så vacker skriv maskin.

Kram

2010-09-26 @ 17:19:32
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0