Basilusker ut, sköna maj in...

De senaste dagarna har faktiskt varit de värsta under hela sjukperioden. Alla muskelfästen vid revbenen har gjort så fruktansvärt ont! Men med hjälp av Tigerbalsam och Iprensalva så har det äntligen lättat överallt förutom kring höger skulderblad. Fortsätter smörja in mig så förhoppningsvis ska det vara bättre i morgon.

Vi har under veckan, i sakta mak, försökt städa bort basiluskerna. Bäddat rent, dammtorkat och våttorkat golvet i allas sovrum. Jobbigt, men så skönt att få det rent och fräsch. I vårt sovrum fick vi även upp sommargardiner.



Det fina hjärtat som jag fick i present av Gun hänger i mitten av fönstret


Idag är det Valborgsmässoafton. Tjejerna stack hemifrån redan i eftermiddag. De skulle grilla med kompisar och sedan skulle de upp på Campus(Universitetet) för att se majbrasan och lyssna på musik. Varken jag eller maken hade någon ork eller lust att ta oss ut för att kolla in någon majbrasa. Vi käkade gott och sedan har vi tittat på tv.

Tänk, nu är det strax sköna maj. Jag fattar inte vart april tog vägen, den månaden gick jättefort!

Hoppas ni alla har en underbar valborg!! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Kristina

april gick fort för att våren kom. Oj vad fint du fått i fönstren,lätt avundsjuk. Hoppas nu att allt vänt så du får må bra. Hoppas vi snart kan ses, känns som sjukdom o elände förpestat både din och min april. Så fram för hälsa och välgång i maj. Kramar till dig från mig Kristina

2011-04-30 @ 23:06:18
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Lillemor Silfvernagel Nystedt

Hoppas att du snart ska känna dig bättre Pia ... jag om någon vet hur det känns att ha ont i kroppen ... men är ju mycket bättre sedan jag fick cellgift



svarar här på det du skrev i min blogg:



skrattar...man behöver inte ha så många rabatter Pia..och har man tillräckligt mycket växter i rabatterna så blir det inget ogräs just..det är hemligheten..om man tar en sväng varje dag när anläggningen är ny så tar det inte lång tid att fixa till.. men det är klart, sparar man länge så kan det ju bli besvärligt

kram på dig

Postat av: Åsa

sv: Puh, tur! har du börjat röka igen innan det är dax i juli får ni inget veta!!

2011-05-01 @ 13:58:24
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Ajdå... Hoppas du kryar på dig snart!



Här blev det inte heller nån majbrasa - dom finns liksom inte... :-)

2011-05-01 @ 17:22:59
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Maria

Tack gode gud för piller och salvor. Ibland kan det få en att känna sig levande i alla fall =)

Hoppas du har en bra kväll!!!

Kramkram

2011-05-01 @ 17:38:30
URL: http://virripannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0