Och endast tomten är vaken...

Tomten det syftas på i rubriken är jag. En "tomte" som varit vaken sedan halv fem i natt i morse.
Orsak: hostande dotter.

Carolina tar naturligtvis medicin och sånt utan assistans av mig, men jag vet hur deppigt det är att sitta uppe ensam och må dåligt. Så jag klev upp och satt och pratade en stund. Nackdelen är att jag nu är klarvaken! Att säga att jag är pigg skulle dock vara en överdrift, så det är en himla tur att jag är ledig idag.



Igår var det tänkt att vi skulle zumba, men precis som förra tisdagen kom det ett sms om att det var inställt pga sjukdom. Jag vet att det är ett I-landsproblem, men fasen så besviken jag blev.. igen! Men det var ju ingen idé att hänga läpp för det, så jag och Johanna drog till simhallen.

Förutom träning inne på själva gymmet gick jag 2,5 km på sidesteppen och rodde 1 km. Avslutade med att öka nivån på sidesteppen och körde 3 km i närapå springfart. Måste ju träna lite inför Blodomloppet, hahaha.. Jag törs inte springa på löpbandet med de kassa dojjorna som jag har nu, vill ju inte få problem med benhinnorna, vilket jag kände av direkt när jag provsprang förra veckan. Kanske blir det skoinköp idag och har jag riktigt flyt så hittar jag både nya springskor och innedojjor.



Det blir nog en lång dag idag, med tanke på det tidiga uppvaknandet. Halv elva ska jag till naprapaten Michael på Umeå Rygg- och ledklinik och klockan två har jag Johannas utvecklingssamtal på Midgård.

Nu dags för lite frukost för både mig och Bessie. Sedan ut på promenad. Stegmätaren sitter i linningen numera. Vi har startat en stegmätartävling på jobbet så det gäller att knata på!! :o)

Min lunch häromdagen.. Se, ibland kommer jag ihåg att fota mat! Kanske var det bara för att uppläggningen påminde om Musse Pigg! :o)












Kommentarer
Postat av: Stattinskan

.... den där Mussepigglunchen ser onekligen väldigt god ut ;-)

Stackars hostande dotter ...

Krya på sig ska hon!

2011-04-06 @ 08:45:28
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vad duktig du är på gymmet :)

Och vilken bild, det ser ut som om himlen brinner.

2011-04-06 @ 14:04:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Kristina

oj vilken energi du har . Kan du lämna över lite till mig? Tack för att du oxå är arg på ngn åt mig. Trötta men varma kramar

2011-04-06 @ 17:43:36
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Gun

Stackars dottern, vad jobbigt att hon hostar så. Hosta kan vara så segt och långlivat. Du verkar pigg och alert som vanligt i alla fall. Härligt att komma igång och träna så mycket som du gör.



Sv: Man kunde köpa också, och jag hade gärna gjort det om jag inte hade varit arbetslös och så försiktig med pengar just nu.

2011-04-06 @ 18:43:56
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Agneta

stegräknartävlingar är bra, det hade vi med på jobbet i höstas..det gav mig lite mer motion än vad jag har nu. Blir impad över din energi på träningen, önskar jag fick lite av den! ;-)

2011-04-06 @ 20:31:44
URL: http://bigmarlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0