Kusin vitamin skrev...

... i en kommentar till ett av mina "sjuka" inlägg: "du måste ladda dig i form för Grekland"!! Ja, jösses.. fatta att nu är det bara en månad kvar till avresa! Åh, vad jag längtar!!! :o)

Det är en del som ska fixas innan dess:

- Twinrix-sprutorna måste tas
- Ev ett väskinköp ska göras (inte bara för Grekland utan även för USA-resan)
- En ny bikini måste införskaffas. Alternativt en burkini! ;o)
- Leta fram kartongerna med sommarkläder. Kläder som jag hoppas man kan ha behov av här i Sverige även innan vi åker!
- Boka utflykter (har fått ett kuvert med fickpengar av mamma(tack så mycket!) som jag tänkte bl a ska gå till detta!)
- Boka resan Stockholm-Umeå när vi kommer från Grekland.
- Ledighetsansökan till skolan måste skrivas och lämnas in (prio 1)

Skönt dock att man har en månad på sig nu att bli helt frisk från den här lunginflammationen. Men i kväll tar vi sista pc-pillren. Jag hoppas att det onda släpper helt i ryggen under helgen, så att jag är fit for fight både för jobb och träning nästa vecka.


Behöver få igång kroppen igen eftersom min tanke är att vi ska använda våra ben rätt mycket på Santorini. Som jag har förstått av kartan så bor vi så till att vi har rätt nära till de där "genuina" byarna.

I morgon är det en hel vecka sedan jag upphörde röka. Det har varit tungt den här gången. Precis som Anna så klokt skrev: "Tror du att det kan vara så att du kanske lite blockat dig själv? Du vet ju vad den kan ställa till med den där boken, han är finurlig Mr Carr".

Så är det nog. Förra gången var jag så totalt ovetande, men nu vet jag hur det funkar och på något sjukt sätt så försöker en del av mig motarbeta det! Men den andra delen av mig ger sig inte! :o)

Här börjar det äntligen blomstra och jag väntar bara på de där "musöronen" på Björkarna.










Kommentarer
Postat av: Bitte

Ett tips: köp Probi Frisk på hälsokosten! Det är speciellt framtaget (Lunds universitet, har jag för mig) för personer som sabbat immunförsvaret efter att ha ätit penicillin, varit sjuk, opererats od. En tablett om dagen med en miljard nyttiga grejor i!

Och drick ingefära- och citronte. D-vitamin är toppen, också.



Jag kört allt detta nu för att återfå krafterna inför hälsoresan till Kreta om 2 veckor.

2011-04-28 @ 17:58:28
URL: http://stilochprofil.wordpress.com
Postat av: Kristina

O vilka fina blommor du låter oss njuta av. Håller med stil och profil att du ska äta typ ngt sånt för man är mest smittmottaglig när man slutar. Du är jätteduktig som kämpar på mot rökningen. Tänk vad du tjänar på det, hälsan, pengar att resa för, slipper KOL, mindre risk för lungcancer, bättre miljö, bra föredöme mmmmmmmm Du är så bra. Kram Kristina

2011-04-28 @ 19:16:53
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Gun

Åh vad roligt att åka till Grekland! Hoppas verkligen du hinner blir riktigt frisk tills dess.

2011-04-28 @ 19:19:30
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Åh, vad härligt!



Men, ärligt: Jag har aldrig hört talas om att någon tagit Twinrix för att resa till Grekland förut. Ska ni verkligen? Jag har varit i Grekland ett antal gånger, men inte förrän vi for till Thailand tog vi Twinrix...



http://www.1177.se/Tema/Vaccinationer/Varldsdelar/Varldsdelar-Europa/Grekland/

2011-04-28 @ 19:56:50
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Santorini ska vara helt underbart har jag hört! Duktig du är som har slutat röka! Hoppas du kryar på dig snabbt nu=D

2011-04-28 @ 22:13:50
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh va härligt att åka iväg!! Och jätteduktigt att bara rökfri!!

2011-04-28 @ 22:24:24
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Härligt lycka till m Rökfriheten.

Vilka resor ni har framför er,när blir usa?

Kram pia

2011-04-28 @ 23:07:24
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Malin

Heja, du klarar det! Håll ut...(Hihi burkini).

Kram

2011-04-28 @ 23:09:07
Postat av: Elisabeth

Det låter helt underbart med en resa till Grekland och jag håller med dig om väntan till musöronen på björkarna ska visa sig men det värsta är ju den jäkla pollen som plågar mig, men det är gudomligt vackert när löven spricker.

2011-04-29 @ 00:37:57
URL: http://mammaamu.blogg.se/
Postat av: Anna

Gapskrattar åt din kommentar, jag tycker ju jag e finurlig, om de tutar så vet jag ju att jag borde känna det där människorna så då kan jag klistra på pepsodentsmilet och vinka tillbaka :))



Fan vad härligt, tänk om en månad e du på väg mot värmen :)) Så du tänker åka till USA och hälsa på Carro eller? Klart du skulle passa på att göra det, nästan ett måste min vän :)



Men gud det har börjat blomma lite hos er, där sr man att du ändå bor en del mil mer söderut än jag. Lite har det börjat här med men inte så som hos dig :)



Ha en jätte bra rökfri dag :)

2011-04-29 @ 10:50:28
URL: http://wiccans.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Vad härligt det låter med Grekland. Vart i Grekland ska ni? Krya på dig nu riktigt ordentligt. Kram

2011-04-29 @ 11:08:43
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: wilma

Helt underbart åka till Grekland. Är avis, men vi skall ju till Cypern i aug, så jag är nöjd. säkert kommer värmen att göra dej gott, den brukar "bota" massor av elakheter.

JätteJättelycka till med sluta-rökandet. jag vet, av egen erfarenhet, att det är ett helvete, men det går.

Var nyss i Göteborg o där blommande massor med vitsoppor. helt underbart.



På måndag åker jag o mina målarkompisar till Åhus så då får vi säkert uppleva härliga sommaren

Krammmar i massor

2011-04-29 @ 11:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0