Lunginflammation...

Idag blev det en tur till Jourcentralen med Carro = penicillin mot lunginflammation. Stackar'n!! Som hon hostat, snart går revbenen sönder. Hoppas medicinen hjälper snabbt och det brukar ju penicillin göra. Håll tummarna, är ni snälla!

Jag och Johanna har hunnit med ett yogapass idag. Suveränt skönt att få stretcha kroppen ordentligt. Dessutom gav ledaren oss alla huvudmassage under avslappningen, nice!! Maken satt hemma och bokade zumban på tisdag åt oss! Det tackar vi för!

Gjorde bort tvättstugan igår så nu är tvättkorgen tom och alla kläder är inne i garderoberna. Känns gôtt!

Jag hade egentligen tänkt träffa en kompis på stan ikväll, men jag backade. Fick sådan huvudvärk efter att vi kom hem från Jourcentralen. Misstänker att spänningen släppte när Carro fick penicillin. Jag var så orolig att de skulle säga att det var ett virus och det bara var för henne att "hosta ut det".. Inte för att jag önskar henne lunginflammation, men ni fattar hur jag menar.

Så ikväll blir det inte många knop. Ta hand om dottern, se på Körslaget med resten av familjen och läsa bloggar(under de ihärdiga och otaliga reklampauserna!).

Solen har varit helt strålande idag, vilket fick mig att släppa ner(och stänga) persiennerna i köket. Herreminje, så skitiga de är! När vi fick nya fönster i höstas putsade jag alla direkt de blev uppsatta, rum för rum. Men när de satte in köksfönstret och balkongdörren blev det för många minusgrader ute, så jag struntade i det. Hoppas det är lika varmt i morgon, då kanske vårgardinerna åker upp efter fönsterputsningen.






Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är för jädra tragiskt när barnen är sjuka, jag blir så fjollig o orolig och hönsmammig att dottern helst inte går ut från sitt rum öht :)



Håller tummarna att antibiotikan hjälper, här är det lite halvtveksamt om det har fungerat för hon är fortfarande varm och öm i kinden... återbesök på måndag lär väl ge bättre besked.



Vi, har särbot på besök, ska fira och äta "riktig" mat ikväll, sånt som man tuggar du vet. Känns lite taskigt mot dottern men jag måste få gnaga lite känner jag...



Ha en skön helg o kramen på sig!

2011-04-09 @ 20:52:54
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Gun

Stackars Carro, vad jobbigt. Men bra att hon fått hjälp nu i alla fall.



Sv: Ja, kanske det, får se om jag gör det.



Sv2(dojjor): Det gör jag gärna. Jag mailar dig om det imorgon.:)

2011-04-09 @ 21:32:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina J

Håller mina tummar. Lunginflammation är inget vidare, hoppas hon kryar på sig snabbt nu! Antar att det var primärvårdsjouren på Ålidhem ni var på, funkade det bra där tycker du?

2011-04-09 @ 23:10:42
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Ia

Förstår precis hur Du menar för det var nästan så jag önskade att det var lunginflammation jag fått istället för att hosta sönder mig. Nu...efter nästan tre månader börjar det släppa....PUH!!!!



Sv; Näe, i maj blir jag inte avis ;)

2011-04-10 @ 09:56:08
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Håller tummarna för Carro att det går över snabbt!



Här ska det också tvättas fönster idag. Bara jag kommer igång nån gång! Har fastnat vid datorn. Ovanligt...

:-D

2011-04-10 @ 10:54:06
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Britt

Tur att det finns penicillin som fungerar fortfarande. Jag fruktar den dagen vi inte har det på grund av att bakterierna blir resistenta...då kan vi dö i en lunginflammation. Hoppas de kommit på någon undermedicin till dess.



Hoppas hon nu blir frisk snabbt!



Vad kul att läsa att du kommit igång så bra med träningen. Och va roliga alla pass låter. Hoppas nu träningsivern håller i sig och att du får hålla dig frisk.

2011-04-10 @ 12:23:05
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Bara Jag

Lunginflammation är aldrig kul.... Inte när man måste titta på heller för den delen! Krya på sig till dottern. Imponeras över din aldrig (som det verkar)sinande energi på träningsfronten! Go girl!



Kram!

2011-04-10 @ 13:36:51
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Zarah

Nog behövs det en putsning av fönstren även i mitt hem.

2011-04-10 @ 19:18:58
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Mamma J

Krya på Carro!!!



Den där tvättstugan skulle jag också vilja träffa - en tom tvättkorg skulle vara underbart :-).

2011-04-10 @ 20:00:49
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Stackarn!! Håller tummarna för att hon tillfrisknar snabbt. Hosta är det värsta som finns!!

2011-04-10 @ 22:21:16
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att få hjälp! Hoppas hon kryar på sig snabbt nu!

Vårsolen är obarmhärtig mot damm och skitiga fönster. Sen vänjer man sig och det känns inte lika "farligt".



Sv: Tackar som frågar! Det går ganska bra på nygamla jobbet. Lite svårt att vänja mig vid att sitta still bara, jobbet i Blomsteraffären var roligare. Om jag säger så!

2011-04-11 @ 12:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0