Kloka ord...

Tittade nyss på Oprah show som intervjuade David Arquette(gift med Courtney Cox). Väldigt intressant människa. David alltså. En tuff bakgrund med missbruk i familjen. Han provade öl så tidigt som i 4-årsålder och rökte gräs när han var 8. Drack regelbundet i tonåren. Fick ett breakdown för ett tag sedan och lade in sig på rehab för att bli kvitt sitt alkoholmissbruk.

På rehab lärde han sig yoga och mediterar också flera gånger i veckan. Han sa en sak som fastnade hos mig. Ett buddistiskt talesätt som jag antar handlar om den där tärande ilskan, den sortens ilska som inte är särskilt konstruktiv:

"Ilska är som att dricka gift och förvänta sig att andra skall dö!"

Han pratade mycket om att det var dags för honom att jorda sig, hitta sig själv och vara sann mot sig själv. Klokt! Jag är väldigt glad att jag fick se det programmet..


Kommentarer
Postat av: Gun

Jag slötittade på det, jag blev glatt överraskad av det jag såg. Inte för att jag visste mycket om honom innan, men media ger ju en särskild bild av vissa personer, som jag tydligen går på ibland.

2011-08-24 @ 16:57:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Ååååh, vilket bra ordspråk!



Det tar jag med mig.



Råkar liksom, ehrm, ha lite hett temperament och lite halvkort stubin...

2011-08-24 @ 20:24:35
URL: http://mammanj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0