Lägesbeskrivning...

Igår kväll, vid niotiden, pratade jag och Johanna med Carro i telefon. Resan hade gått bra och de var på hotellet och skulle tilldelas sina rumskamrater. Vid lunch idag chattade vi med varandra. Hon bor ihop med en svenska och en norska och läget är gott. De skulle ut på stan på sightseeing! Det känns mycket lugnare i kroppen nu.. Jag vet att hon har det både bra och kul därborta.

Var in på stan en sväng med fina Johanna. Vi kikade förbi Röda Korset, som sålde ut i princip allt för 10:-. Ikväll har jag plockat undan Carros privata saker in till de två inglasade bokhyllorna som hon har i sitt rum. På måndag kommer Anna. Det känns både spännande och pirrigt! :)

Förresten, kan man, på tio månader, låta bli att tvätta en tröja som doftar Carro? Plz, säg att man kan det! :)

Från det ena till det andra.. jag vill rekommendera en blogg. Fredrik Backman heter bloggägaren. Han har oftast hysteriskt roliga och underfundiga inlägg, men ibland blir det även texter med "dödligt" allvar.

Och så en fundering:
Är det någon som begriper nedanstående? Hittade den på Expo. Texten var skriven på en träbit. Man skulle alltså hänga upp den på väggen.

Betyder texten att "jaget" är berusad, eller vad?! Vem vill hänga något sådant på väggen?? I don't get it! :(

Kommentarer
Postat av: Inga-Britt

JAG SKULLE LÄGGA CAROLINS TRÖJA UNDER KUDDEN!

hÄLSA HENNE FRÅN.

kRAAAMMMMMM

2011-08-10 @ 21:46:52
Postat av: Gun

Den där texten på tavlan finns i en låt, Jacob Hellman "allt jag vill ha", så den ska väl sättas i sitt sammanhang för att man ska förstå den.



Kul att Carro har det bra och skönt att ni fått prata mad henne.

Lite lustigt, den där bloggen har jag suttit och gjort ett inlägg om precis, tänkte också rekommendera den. :D

2011-08-10 @ 22:35:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: krulli

Haha, jupp det betyder att du är vacker och jag är full.



Fredrik är fantastiskt rolig och inspirerande. Även när han skriver m dödligt allvar skriver han med en glimt! Underbar blogg!



Lägg tröjan i en påse och förslut den, då har du doften intakt hela tiden när hon är borta. Det är alltid svårast i början, efter hand vänjer man sig att inte träffas.

2011-08-11 @ 13:17:31
URL: http://krulli.se
Postat av: Mamma J

Åh, ja - klart man kan!



Och, tack för tipset om det där inlägget. Som rätt ny läsare av Fredriks blogg hade jag missat det. Mycket tänkvärt!

2011-08-11 @ 16:36:16
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Cina

Åh! Min dotter, Stora Systern åker till Californien på tisdag för att plugga i ett år så jag vet hur du känner dig! Fast du ligger lite före, jag våndas just nu för att säga "hejdå" på Arlanda ........... Hon fyller 20 i december och är ju inte hemma då. Jag ska i alla fall lära mig skypa nu!

2011-08-11 @ 19:38:06
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Svorskan

Vad skönt att hon mår bra och med en norska på samma ställe så måste det ju bli toppen! ;) // Den hade jag INTE hängt upp på väggen, det är en typ av humor som jag tycker är "sådär".

2011-08-12 @ 16:10:49
URL: http://svorskan.se
Postat av: Britt

Dumt att plocka ut en textrad ur en låt så att den förlorar i betydelse. Finns väl bättre citat att skriva på en träplatta ur Jacob Hellmans låtar?



Klart du kan ha tröjan kvar som en "snutte".



Tack för tipset om bloggen.

2011-08-13 @ 11:06:50
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0