9 december...

Bildutmaning: Här bor jag.

Visserligen är våra fönster på andra sidan huset, men så här ser själva huset ut.


Här har vi bott sedan juni 2010 då vi sålde vårt hus och köpte lägenheten på Haga istället. Jag trivs så jäkla bra och har inte ångrat flytten en enda gång. Det enda jag verkligen saknar därifrån är vännerna och ICA-butiken! :)

Ikväll var vi fyra på After Work. Vi upptäckte senare, när vi tittade på kvittot, att de bara tagit betalt för drycken. Vi hade visserligen två kuponger med oss, som jag och Johanna fick när vi var på modevisningen, på vilka det stod "Ät två, betala för en". Men de borde ju ha tagit betalt för två! Det var egentligen garderoben som var dyrast ikväll. 20 spänn per jacka! Är inte det ett ockerpris?! :(

Ikväll blir det lugnt. Ska ge mig på att gå ut i det snöiga Umeå. Det är aningens för varmt för att jag ska vara riktigt nöjd. Men, jag måste säga att sedan snön äntligen kom så känner jag livsandarna vakna i mig och energin börjar komma tillbaka.

Har postat ett paket till Carro. Fyllt bl a med massor av svenskt godis, chips och julklappar till hennes värdfamilj. Det känns väldigt konstigt att hon inte ska fira jul med oss i år. Jag saknar henne jättemycket, men vet ju att hon har det bra därborta. Tiden har ju gått otroligt fort, fattar liksom inte att höstterminen snart är slut! Om drygt fem månader är det "USA nästa..." :)

Hoppas det är minusgrader i morgon, så vi slipper traska i leran på Forslunda. De har sin årliga julmarknad och jag gillar den. Det brukar vara så mysigt och fina saker att titta på!

Önskar er alla en fin adventshelg!










Kommentarer
Postat av: Kristina

Tror jag lidit av minnesförlust en hel vecka, har inte läst en enda blogg och minns inte mkt av veckan. Tror förra veckans kontrast la sig i hjärncellerna oxå,därav inga kommentarer, inte för att jag glömt dig. Nu har jag läst ifatt och förstår hur många inlägg jag missat, trodde jag läst. Illa illa. Vilka fina tändsticksaskar o kort du gjort

Kram vännen

2011-12-09 @ 22:57:16
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0